شناسهٔ خبر: 56171231 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اربعين امسال در حوزه ارتباطي مشکل خاصي نخواهيم داشت

صاحب‌خبر -
اربعين امسال در حوزه ارتباطي مشکل خاصي نخواهيم داشت
خبرگزاری آریا-رئیس کمیته هماهنگی مراسم اربعین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پایداری شبکه ارتباطی در مسیر‌های راهپیمایی اربعین و کاهش گلایه‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته را نتیجه ماه‌ها برنامه‌ریزی و آمادگی در وزارت ارتباطات دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر محمدزاده لاجوردی با تأکید بر اینکه اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه اربعین در سه لایه زیرساختی، خدمات فناورانه و خدمات پستی بود، گفت: در حوزه ارتباطی امسال تنها توجه‌مان به نقاط مرزی با عراق و داخل عراق نبود، پایش شبکه ارتباطی را از جنوب شرق کشور و از مرز‌های مشترک کشورمان با کشور‌های شرقی و جنوب شرقی آغاز کردیم.
لاجوردی افزود: پایداری شبکه ارتباطی از مناطقی که زوار پاکستانی که قصد عزیمت به پیاده‌روی اربعین را داشتند را به‌طور ویژه پیگیری کردیم و همکاران ما از شرکت ارتباطات زیرساخت به استان سیستان و بلوچستان عازم شدند تا در محل، وضعیت ارتباطی این مناطق را بررسی کنند تا با ورود زوار پاکستانی به کشورمان، مشکلی از بابت ترافیک شبکه نباشد، این پایش شبکه تا سمت غرب و جنوب غرب کشور که مرز خودمان با کشور عراق و حتی داخل عراق ادامه داشت.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه درباره اقدامات انجام‌گرفته در مرز ایران و عراق در حوزه تقویت زیرساخت‌های ارتباطی گفت: قرار است بیش از 40 سایت سیار و 80 سایت ثابت در مرز‌های غربی و جنوب غربی مستقر شود تا مشکلی از بابت ترافیک ارتباطی نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: استقرار موکب‌هایی که اینترنت رایگان از طریق وای فای (Wi-Fi) ارائه می‌دهند ازجمله تمهیداتی بود که در این مدت انجام شد.
لاجوردی تصریح کرد: بنابراین اعتقاد داریم امسال با تمهیداتی که اندیشیده شده و برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در خاک خودمان و در نقاط مرزی با مشکل خاصی در حوزه شبکه ارتباطی از قبیل عدم پوشش و یا ناپایداری شبکه مواجه نباشیم.

نظر شما