شناسهٔ خبر: 56072809 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

حالت اکشن مود در آیفون 14 ، یک دوربین ورزشی حرفه‌ای را به شما هدیه می‌دهد

XDA Developers

صاحب‌خبر -

حالت اکشن مود در آیفون 14 – iPhone 4 نقش یک دوربین ورزشی را ایفا می‌کند؛ جایگزینی عالی برای دوربین گوپرو! در ادامه شاهد جزئیات بیشتر باشید.

آیفون 14 بالاخره پس از مدت‌ها انتظار رسماً معرفی شد و هرچند طراحی آن دستخوش تغییر عمده‌ای نسبت به گذشته نشده اما به نظر می‌رسد در زمینه مشخصات و به دنبال آن قابلیت‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یکی از قابلیت‌های جالب توجه این گوشی پرچمدار اپل، حالتی تحت عنوان Action Mode است که نسخه‌های استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس از آن برخوردارند. حالت اکشن مود در آیفون 14 یک هدف واضح دارد و آن گرفتن جای دوربین‌های معروف GoPro است.

اکشن مود در آیفون 14؛ جایگزین دوربین گوپرو

حالت اکشن مود در آیفون ۱۴ - iPhone 14 حالت اکشن مود در آیفون ۱۴ - iPhone 14

اکشن مود اساساً یک حالت ثابت‌سازی یا لرزش‌گیری (Stabilization) پیشرفته است که این امکان را به کاربر می‌دهد برای فعالیت‌هایی که در حالت عادی باید برای آن‌ها دوربین GoPro به خود ببندد، از گوشی آیفون استفاده کند. در این حالت از کل سنسور و فناوری‌های دالبی ویژن و HDR بهره گرفته می‌شود تا نتیجه یک ویدیوی دیدنی با کیفیت بالا باشد. بدون شک آیفون 14 از لحاظ راحتی در حد و اندازه یک دوربین کوچک نیست، اما در عوض حالت اکشن مود آن کاربران را از خرید دوربین جدید بی‌نیاز می‌کند.

البته حالت اکشن مود تنها قابلیت جدیدی نیست که دوربین آیفون 14 از آن بهره می‌برد. خود سخت‌افزار آیفون 14 پرو بزرگ‌ترین ارتقای چند سال اخیر را به خود دیده و در عین حال، نسخه استاندارد این گوشی سنسور دوربین بزرگ‌تر با وضوح بیشتر و دیافراگم ƒ/1.5 دارد. Photonic Engine که برای بهبود عملکرد در نور پایین طراحی شده، یکی از قابلیت‌های تازه درخور توجه دوربین گوشی جدید اپل است.

حالت اکشن مود در آیفون ۱۴ - iPhone 14 حالت اکشن مود در آیفون ۱۴ - iPhone 14

همچنین بخوانید:
مقایسه گوشی های سری آیفون ۱۴ اپل با یکدیگر؛ خانواده iPhone 14 چه فرقی با هم دارند؟

با توجه به توضیحات رسمی اپل، فناوری Photonic Engine با ترکیب عمیق سخت‌افزار و نرم‌افزار، عملکرد همه دوربین‌ها در زمینه نور متوسط تا پایین را بهبود می‌بخشد؛ به طور دقیق‌تر، دوربین اولترا واید و دوربین TrueDepth تا 2 برابر و دوربین اصلی تا 2.5 برابر. Photonic Engine با بهره‌گیری از قابلیت‌های محاسباتی دیپ فیوژن در اوایل پروسه پردازش تصویر جهت ارائه جزئیات استثنائی، حفظ بافت‌های جزئی، نمایش بهتر رنگ و حفظ اطلاعات بیشتر در عکس، نهایتاً خروجی خیلی باکیفیت‌تری را به کاربر تحویل می‌دهد.

نظر شما