شناسهٔ خبر: 55928818 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لغو اعزام تیم ملی گلف مردان به دلیل عدم صدور روادید

اعزام تیم ملی گلف آقایان به مسابقات جهانی گلف آماتور پاریس ۲۰۲۲ به دلیل عدم صدور به موقع روادید از سوی سفارت فرانسه در تهران لغو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون گلف، تیم ملی‌گلف ایران متشکل از 3 بازیکن ، یک سرپرست و یک مربی جهت حضور در مسابقات جهانی گلف پاریس کلیه اقدامات در زمان و مهلت قانونی انجام و کلیه بازیکنان و نفرات اعزامی در موعد مقرر رسما ثبت نام شدند.

همچنین فرم‌های آنلاین ثبت نام جهت تمامی بازیکنان، سرپرست تیم و مربیان در سایت مسابقات تکمیل و ارسال شد.

شایان ذکر است کلیه مدارک مرتبط با انجام تشریفات کنسولی به منظور اخذ روادید شنگن و حتی روادید ملی فرانسه در زمان مقرر به دفتر کارگزاری سفارت فرانسه از طریق این نهاد ارسال شد که نهایتا با پذیرش کلیه اعضا تیم و نیز پرداخت مبالغ یورویی مربوطه در مهلت تعیین شده تمامی مراحل صدور ویزا بر طبق مقررات ایشان پیش رفت.

در کمال ناباوری و علیرغم پیگیری‌های رسمی و غیررسمی از تمامی مبادی ذیربط مانند یادداشت وزارت امورخارجه، پیگیری مدیران سیاسی و کنسولی وزارت امورخارجه، وزارت ورزش و تماس‌های مکرر با میزبان و سفارت فرانسه در تهران تا کنون(چهارشنبه مورخ 9 شهریور 1401) هیچ اقدامی جهت صدور ویزای تیم‌ملی گلف کشورمان صورت نپذیرفته است و بدین ترتیب حتی در صورت صدور ویزا، تیم ملی این مسابقات را که از امروز 31 آگوست  آغاز شده از دست  داده است.

گزارش برخی اقدامات:

پس از اخذ دعوت‌نامه رسمی فدراسیون جهانی مبنی بر حضور در مسابقات در مورخ 15 جولای و دعوت‌نامه فدراسیون گلف فرانسه در مورخ 17 جولای، درخواست رسمی فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران منضم به دو دعوتنامه فوق الذکر در تاریخ 21 جولای به کنسولگری فرانسه و وی اف اس ایمیل  شد.

با توجه به تعلل سفارت فرانسه در انجام فرایند صدور روادید، ضمن پیگیری از مبادی غیر رسمی، نامه‌ای به وزارت ورزش در این خصوص ارسال شد و پس از صدور نامه وزارت ورزش خطاب به وزارت امورخارجه، یادداشت رسمی وزارت خارجه در تاریخ 6 آگوست تحویل سفارت فرانسه شد.

نظر به عدم صدور روادید مجددا نامه دوم به وزارت ورزش ارسال و نهایتا وزارت امورخارجه وارد پیگیری‌های لازم شد که نهایتا منجر به تعیین وقت وی اف اس در تاریخ 21 آگوست و تکمیل و تحویل کلیه مدارک اعضای تیم بصورت حضوری شد.

علی‌رغم پیگیری ما از طریق مسئولین جهانی مسابقات و همچنین انواع پیگیری‌های رسمی و غیررسمی داخلی، سفارت فرانسه امروز به وزارت امور خارجه اعلام کرده روادید صادر نخواهد کرد.

با توجه به این اتفاق پیش بینی کردیم برای استفاده از توان فنی و آمادگی حاصل از اردوهای برگزار شده، همین بازیکنان در اوایل پاییز 1401 به جام سینگا تایلند که از مطرح ترین جام‌های آسیا است اعزام شوند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما