شناسهٔ خبر: 55924429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملیات مرمت پل باستانی دزفول در حال انجام است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از انجام عملیات مرمت پل باستانی این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: با توجه به وظیفه ذاتی اداره میراث فرهنگی که حفظ، حراست، احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی کلیه بنا‌های تاریخی است، مرمت پل ساسانی دزفول با قدمت ۱۷۰۰ ساله به‌عنوان یکی از طرح‌های کلان ما با استفاده از اعتبارات ملی و استانی و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، در دستور کار قرار گرفته است.

عباس چراغ‌چشم می گوید: مرمت از قبل بوده، ولی به‌علت وضعیت اعتبارات، پیوسته نبوده است. از سال ۱۴۰۰ با جهش خوبی در حوزه مرمت مواجه بوده‌ایم و در حال حاضر نیز از فونداسیون و پایه‌های پل و نقاط تخریب شده به‌جهت استحکام بخشی پایه‌ها گودبرداری صورت گرفته و همکاران ما در حال تلاش و انجام عملیات هستند.

به گفته او در مرحله بعد اقدام به مرمت موج‌شکن‌های پل به‌عنوان نگهدارنده‌گان پایه‌ها خواهیم کرد و پس از آن به سراغ مرمت عرشه و جان‌پناه می‌رویم و امیدواریم که در آینده بتوانیم دهنه‌های پل را هم که نیاز به مرمت دارند، با اعتباراتی که خواهد رسید تکمیل کنیم.

چراغ‌چشم گفت: مرحله آخر کار مرمت پل باستانی دزفول نیز برداشتن آسفالت عرشه و آجرکاری کل پل است.

رئيس اداره میراث فرهنگی دزفول می گوید: هر کس حتی بتواند یک کیسه سیمان هم کمک کند، به‌عنوان یک امر خیر تلقی خواهد شد. پل باستانی دزفول مهم‌ترین اثر تاریخی ما پس از جندی‌شاپور است که می‌طلبد همه شهروندان به آن به‌عنوان یک نهضت و همکاری ملی نگاه کرده و همه در جهت حفظ، احیا و نگهداری این پل دست به دست هم داده و به کمک میراث فرهنگی بیاییند.

نظر شما