شناسهٔ خبر: 55781958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمیته پیگیری فعالیت هولدینگ پتروفرهنگ تشکیل شد

کمیته پیگیری فعالیت هولدینگ پتروفرهنگ در کمیسیون انرژی مجلس تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست امروز این کمیسیون گفت: بخش اول جلسه امروز به بررسی سوال هادی بیگی‌نژاد از وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت هولدینگ پتروفرهنگ و فعالیت های آن گذشت.

شریعتی در ادامه گفت: سوال این بود که آیا شان نظارتی وزارت آموزش و پرورش در این حوزه رعایت می شود؟ آیا دانش لازم به کار گرفته می شود و یا حفظ منابع کشور در این هولدینگ اتفاق می افتد؟ همچنین وضعیت حسابرسی و تخلف های احتمالی آیا در اشراف وزیر هست یا خیر؟

وی افزود: مقرر شد کمیته ای تشکیل شود و این موضوع را پیگیری کنند، لذا سوال به صحن علنی ارجاع نشد.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: بخش دوم جلسه امروز نیز، بحث بررسی گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه 1400 در حوزه نفت وگاز بود که در جلسه امروز فقط به تبصره یک پرداخته شد.

شریعتی افزود: هدف از برگزاری این جلسه و جلسات بعدی در این موضوع، آسیب شناسی قانون بودجه و متعاقبا اصلاح موارد آسیب‌زا در بودجه سال آینده از جمله مراقبت‌های لازم و یا دقت نظر در قانونگذاری است.

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه در آستانه ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه از سوی دولت نیز هستیم، تاکید کرد: این جلسات در سیاستگذاری و تدوین برنامه هفتم به دولت کمک می‌کند تا بودجه های تنظیمی سال‌های بعد، انطباق بیشتری با برنامه هفتم داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت پتروفرهنگ (سهامی خاص) در تاریخ 2 تیرماه 1387 به صورت سهامی خاص تأسیس شده و جزء شرکت های تابعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است. شرکت پتروفرهنگ در راستای سیاست ­های صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان سهامدار عمده و با هدف تشویق و ترغیب فرهنگیان به مشارکت در فعالیت های اقتصادی سودآور و همچنین ایجاد ارزش افزوده بالا از طریق سرمایه گذاری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بعنوان قطب استراتژیک در اقتصاد کشور، تاسیس شده است.

سرمایه­ گذاری و تاسیس شرکت‌های مختلف در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی و صنایع وابسته به آنها، انجام کلیه امور بازرگانی اعم از واردات، صادرات، تحصیل و واگذاری نمایندگی به شرکت های داخلی و خارجی، اخذ و یا واگذاری هر گونه دانش فنی و حق الامتیاز از منابع داخلی و یا خارجی، دریافت انواع تسهیلات از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی و همچنین پشتیبانی شرکت های تابعه، خرید تمام یا بخشی از سهام شرکت ها و کارخانجات داخلی یا خارجی، ایجاد کارخانجات تولیدی- صنعتی در خصوص موضوع شرکت در داخل و یا خارج از کشور، انجام تمام یا قسمتی از امور موضوع شرکت رأساً یا با مشارکت شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی داخلی یا خارجی و انجام کلیه پروژه­ ها از مرحله تاسیس تا فاز مطالعات، نصب و بهره برداری سرمایه شرکت از اهم فعالیت های این شرکت عنوان شده است.

انتهای پیام/

نظر شما