شناسهٔ خبر: 55778614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گردشگری آبی و دریایی در خوزستان توسعه می‌یابند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: زمین ۱۰۰ هکتاری در سواحل خلیج فارس شناسایی شده تا در حوزه گردشگری سرمایه گذاری شود.

صاحب‌خبر -

محمد حسین ارسطو زاده می‌گوید که در مناطق دارای محیط زیست بکر تنها صنعت بدون آلایندگی با درآمد سرشار، گردشگری است.

او افزود: مشکلات ما برای توسعه گردشگری آبی، ضوابط است؛ با این حال یک زمین ۱۰۰ هکتاری در سواحل خلیج فارس برای توسعه گردشگری آبی در نظر گرفته شده.

آقای ارسطو زاده در خصوص ضوابط بر سر راه توسعه گردشگری آبی توضیحات بیشتری ارایه نکرد و توضیحی در خصوص مکان در نظر گرفته شده نداد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در ادامه با اشاره به وجود هزاران کیلومتر سواحل دریایی و رودخانه در استان یادآور شد که کشتی با ظرفیت ۱۸۰ نفر نیز در آبادان به منظور تردد در آب و رونق گردشگری آبی راه اندازی شده.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خوزستان را یکی از مناطق غنی به لحاظ آثار باستانی دانست که تاکنون هزاران اثر تاریخی در آن کشف شده است همچنین ۳ اثر میراث جهانی در استان ثبت شده و قابلیت ارتقا به ۵ اثر را دارد.

محمد حسین ارسطو زاده در زمینه صنایع دستی نیز با اشاره به تنوع اقلیم در خوزستان یادآور شد که اهالی هر نقطه سعی داشتند برای رفع نیاز‌های خود از وسایل موجود وسیله‌ای را تهیه نمایند که اکنون به عنوان صنایع دستی شناخته می‌شود.

او همچنین زمان بهره برداری از موزه منطقه ای اهواز را سال آینده اعلام کرد.

نظر شما