شناسهٔ خبر: 55773528 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نعل وارونه سفیر امنیتی انگلیس در تهران؛ به ایرانی‌ها خوش‌بین نیستیم!

سایمون شرکلیف طی اظهاراتی گفته که به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارد اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند!

صاحب‌خبر -

«سایمون شرکلیف»، سفیر انگلیس در تهران که گویا برای گسترش روابط تجاری به استان فارس سفر کرده در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی استان در اظهاراتی عجیب گفته است: به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم اما به عنوان سفیر انگلیس در تهران متوجه شده‌ام که ذهنیت مردم ایران نسبت به انگلیس خیلی خوب نیست؛ همین طور برعکس این قضیه برای مردم انگلیس هم صادق است و ذهنیت انگلیسی‌ها نیز به ایرانی‌ها خوب نیست.

سایمون شرکلیف در عین این که گفته به نظر ایرانیان احترام می‌گذارد، اما مدعی شده ۹۰ درصد مشکلات موجود در روابط دو کشور از سوی ایران و ۱۰ درصد آن متوجه انگلیس است.

فارغ از اینکه آیا اتاق بازرگانی شیراز محل طرح چنین مسائلی است یا نه بد نیست به آقای سفیر امنیتی انگلیس یادآوری شود که کشور متبوع خود فقط در طول سال‌های ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ هجری خورشیدی به بهانه جنگ جهانی اول با پدیدآوردن قحطی بی سابقه در ایران، عامل کشتار ۹ میلیون ایرانی از جمعیت ۲۰ میلیونی آن زمان کشورمان شد.

 غارت نفت ایران در قرارداد‌های متعدد و دزدی‌های دریایی، اعلام اسم رمز کودتای ۲۸ مرداد، توطئه قتل امیرکبیر صدراعظم نامی ایران، مقابله و سرکوب نهضت‌های ضد استعماری در ایران از جمله قیام دلیران تنگستان و نهضت جنگل، جدایی بحرین و افغانستان از ایران و  دخالت در مسائل هسته‌ای و صدور قطعنامه علیه ایران تنها گوشه‌ای از اقدامات خبیثانه دولت فخیمه انگلیس علیه مردم ایران است.

خباثت‌های انگلیس در حق ایران آن‌چنان واضح و آشکار در حافظه جمعی ایرانیان نقش بسته که با وقوع کوچکترین اتفاقی در کشور انگشت اتهامات با بیان این جمله که «کار کار انگلیسی‌هاست» به سمت لندن نشانه می‌رود.

نظر شما