شناسهٔ خبر: 55702534 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

انتخابات کمیته المپیک و واکنش صالحی‌امیری به تعویق و ثبت‌نام خودش

صاحب‌خبر -

صالحی امیری تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک را رد نکرد اما احتمال ثبت‌نام خود را کاملا منتفی دانست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ رئیس کمیته ملی المپیک درباره انتخابات ۶ شهریور و عدم ثبت‌نام وی و وزیر، تصریح کرد: از الطاف اعضای مجمع تشکر می‌کنم که مرا مورد محبت قرار دادند و شرمنده هستم نتوانستم درخواست آنها را برای ثبت‌نام انجام دهم، به همین خاطر زودتر به قونیه رفتم. من از پارسال گفتم ثبت‌نام نمی‌کنم اما دوستان جدی نگرفتند به همین دلیل زود به قونیه رفتم. وظیفه‌مان را برای برگزاری مجمع انجام دادیم، اساسنامه ۳ سال از من انرژی گرفت، آیین‌نامه از دل این اساسنامه تصویب شد، زمان ثبت‌نام، محل انتخابات و... انجام و نیمی از اعضای مجمع ثبت‌نام کردند. ما در زمان مقرر انتخابات را برگزار می‌کنیم.

وی درباره اینکه شما شروطی گذاشتید و دست سیاسیون را بستید، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم آیین‌نامه را از خودمان خلق کنیم و نکته دیگر اینکه مجمع اختیار داشت تغییراتی اعمال کند اما این آیین‌نامه به تصویب مجمع رسیده. من باور دارم یک چهره ملی و یک چهره فنی به عنوان دبیرکل باید در فدراسیون‌ها حضور داشته باشد. مقطعی چهره‌های دولتی مدیریت می‌کردند مانند ترکان، طالقانی، یزدانی‌خرم و... بنابراین فدراسیون‌ها ۲ مدیر لازم دارند. ما ۵ کارشناس خبره در مجمع داشتیم و از ۶۳ عضو مجمع فقط ۵ نفر از سوی هیات اجرایی انتخاب شدند. اختیارات در دست مجمع است و آنها می‌توانند هر تغییری می‌خواهند در آیین‌نامه داشته باشند.

صالحی‌امیری درباره انتخاب خبرگان ورزشی، خاطرنشان کرد: اولین سوال این است آیا از نتایج خبرگان رضایت دارید؟ من طبق اساسنامه رفتار کردم اگر چه از نتایج راضی نیستم اما در چارچوب اساسنامه و آیین‌نامه عمل کردم. 

صالحی‌امیری درباره تعداد المپیکی‌های اعضای مجمع و شایعات تعویق انتخابات، اظهار داشت: اراده ما برگزاری انتخابات کمیته است و ما اصرار داریم چون منافع ورزش این است انتخابات در موعد مقرر باشد. چرا نباید برگزار نشود؟ وقتی من ذینفع نیستم چرا باید بگویم برگزار شود یا نشود؟ نکته دیگر به وزارت برمی‌گردد؛ مسئول فدراسیون‌های بلاتکلیف وزارت است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: استراتژی ما وفاق و همدلی است به همین دلیل سکوت می‌کنم اما نمی‌توانم پاسخ ۲ فدراسیون جهانی را بدهم. آنها نامه زده و گفته‌اند ما را تعلیق می‌کنند، شما باید از وزارت بپرسید چرا انتخابات برگزار نشده چون من پاسخگو نیستم. من برای عدم برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری قانع نیستم اما سکوت کردم. هیچ پاسخی به فدراسیون جهانی ندادم چون گفتند شما به لوزان آمدید، ۴۵ روز گذشته و چرا انتخابات آنها برگزار نشده است؟ من از وزارت تقاضا دارم انتخابات بلاتکلیف انجام شود تا خللی در انتخابات ایجاد نشود.

وی درباره عدم حضور سرپرستان در مجمع انتخاباتی، گفت: با صراحت اساسنامه و همین طور استعلامی که از IOC داریم، سرپرستان نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

صالحی‌امیری همچنین با اشاره به امکان برگزاری انتخابات، خاطرنشان کرد: تا امروز امکان برگزاری انتخابات را داریم اما اگر نشود اساسنامه می‌گوید یک ماه بعد باید انتخابات برگزار شود اگر باز هم نشود، مجمع می‌تواند زمان جدیدی را اعلام کند.

وی درباره اینکه برخی می‌گویند ممکن است نظرتان برای ثبت‌نام تغییر کند، تصریح کرد: من در هر فرضی برای انتخابات ثبت‌نام نمی‌کنم. اعضای مجمع بارها گفتند اما تصمیم من یک دوره ۴ ساله بود.

نظر شما