شناسهٔ خبر: 55699365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گفتگوی عمار حکیم با ولیعهد سعودی درباره توافق هسته‌ای ایران

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ملاقات با محمد بن سلمان مسائل مختلف منطقه از جمله توافق هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار دادند.

صاحب‌خبر -

عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق پس از ملاقات با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در جده با صدور بیانیه‌ای توییتری اعلام کرد که طرفین در این ملاقات درباره مسائل مختلف از جمله آتش بس یمن، توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات تهران و ریاض گفتگو کردند.

در این بیانیه با اشاره به مذاکرات بین تهران و ریاض و اهمیت ثبات در حاشیه خلیج فارس نوشته شده است: «ما در این دیدار به اهمیت نقش عراق در میانجیگری بین ایران و عربستان و نتیجه مثبت آن بر مردم منطقه تاکید کردیم. همچنین تاکید کردیم که دستیابی به یک توافق هسته‌ای جدید باید فرصتی باشد تا طرف‌های مختلف با دید مثبت به آینده نگاه کنند و به دنبال شرکای مشترکی باشند که به تقویت ثبات در منطقه کمک کنند.»

دو طرف در این دیدار به مسائل داخلی عراق پرداختند و تاکید کردند که گفتگو بین طرف‌های مختلف بهترین راه برای دستیابی به راه‌حل‌های رضایت‌بخش برای خروج از بن‌بست سیاسی کنونی در عراق است، همچنین راه‌حل‌ها باید بدون هیچ فشار کشور‌های خارجی باشد.

در ادامه این بیانی آمده است که دو طرف در این دیدار بر اهمیت آتش بس دوستانه در یمن و ارائه راه حل نهایی برای بحران این کشور و اهمیت حمایت از آرمان فلسطین تاکید کردند.

این دیدار با حضور خالد بن سلمان بن عبدالعزیز، معاون وزیر دفاع، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی مساعد بن محمد العیبان و عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان در عراق صورت گرفته است.  از سوی طرف عراقی هم محسن الحکیم، نایب رئیس جریان حکمت ملی عراق در این جلسه حضور داشت.

نظر شما