شناسهٔ خبر: 55699308 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد در گلستان:

تلاش می کنیم توقعات فرهنگی مردم گلستان را برآورده کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر روز جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱، با همراهی اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع، رمضانی مدیرکل امور استان‌ها و نورعلیشاهی رییس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین ازطرح نیمه تمام مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کردکوی بازدید کرد.

اسماعیلی در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این طرح قرار گرفت.

 

تلاش برای برآورده کردن توقعات مردم فرهنگ‌دوست گلستان

 

اسماعیلی در دیدار  با استاندار گلستان  و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد در این سفر بخشی از توقعات مردم فرهنگ دوست استان گلستان را به سرانجام برسانیم.

او با اشاره به اینکه استان گلستان پایتخت اقوام و مهد فرهنگ است، توجه به توقعات فرهنگی، هنری، رسانه‌ای را جدی خواند و افزود: تمام تلاش دولت سیزدهم برطرف کردن مشکلات در حوزه‌های مختلف است در این راستا تلاش خواهیم کرد توقعات مردم به احسن وجه انجام شود.

 

پیوست‌های فرهنگی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد



علی‌محمدعلی زنگانه استاندار گلستان نیز در این دیدار گفت: ۴۱ درصد جمعیت استان گلستان جزو پنج دهک کم برخوردار در شهر‌ها است.

استاندار گلستان ادامه داد: ۵۶ هزار میلیارد تومان درآمد ناخالص استان است و برای ایجاد تحول و پیشرفت همه جانبه که مد نظر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است باید همت جهادی داشته باشیم.

زنگانه گفت: چشم اندازی برای سال ۱۴۰۴ در نظر گرفتیم که منطبق با چشم انداز ۲۰ ساله کشور است و این چشم انداز اینگونه ترسیم شده که درآمد میانگین گلستانی‌ها به میانگین کشوری برسد.

 

پیشنهاد درج روز ملی «نقد و گفتگو» به نام ادیب و نظریه پرداز گلستانی



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز گفت: پیشنهاد درج روز ملی نقد و گفتگو در تقویم رسمی کشور به منظور خدمت عامی و پژوهشی عبدالقاهر جرجانی، ادیب و نظریه پرداز گلستان در دستور کار است.

محمد رعیت  گفت: از سوی نماینده گلستان در مجلس به شورای فرهنگ عمومی استان تاکید شده که روز ملی نقد و گفتگو به یاد ادیب و نظریه پرداز گلستانی در نظر گرفته شود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین  با آیت الله نور مفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان دیدار و گفتگو کرد و  برای شرکت در نماز جمعه گرگان در مصلی این شهر حضور یافت.

 

ناکامی دشمن در جنگ افروزی گسترده فرهنگی و رسانه‌ای


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع مهم جامعه ما جنگ روایت هاست، با جنگ گسترده فرهنگی و رسانه‌ای از طرف دشمنان روبرو هستیم.

محمدمهدی اسماعیلی در جمع نمازگزاران در مصلای وحدت گرگان گفت: دشمنان در تلاشند اینگونه القا کنند که انقلاب و مردم ایران در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده اند.

 اسماعیلی ادامه داد: به همین سبب رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد تبیین را مطرح کرده اند که این به معنای تبیین درست رویدادهاست.

او  تحریم‌ها و فقدان روحیه جهادی را در گذشته موجب بروز مشکلاتی برای کشور دانست و افزود: رئیس جمهور ماموریت تحول اداری کشور را سرلوحه کار خود قرار داده است.

 اسماعیلی، کاهش فوتی‌های کرونا، گسترش روابط تجاری، مردمی سازی یارانه‌ها و عدالت فرهنگی را از جمله اقدامات دولت دانست با اشاره به یک سالگی دولت تاکید کرد: ما شعار نمی‌دهیم و کارنامه ارائه می‌کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور حضور در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و چندین برنامه فرهنگی و هنری امروز جمعه (۲۸ مرداد) به استان گلستان سفر کرده است.

نظر شما