شناسهٔ خبر: 55699271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس دومای روسیه: واشنگتن برای حفظ سلطه خود بر جهان هر کاری می کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- «ویچسلاو والودین»رئیس دومای روسیه گفت: واشنگتن برای حفظ سلطه خود در جهان و قربانی رفاه شهروندان و اقتصاد اروپا آماده انجام هرکاری است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، والودین در مطلبی نوشت: واشنگتن با گرسنگی، سرما و انزوا بر اروپا حکمرانی می کند. در آمریکا قیمت گاز امروز به ۳۳۳ دلار در هر هزار مترمکعب می رسد. در حالی که خود واشنگتن آن را با هزینه هفت برابری به اروپا می فروشد و همین باعث می شود اقتصاد کشورهای اتحادیه اروپا قادر به رقابت نباشند. تورم نیز به سطح بی سابقه ای رسیده است. سطوح منطقه یورو ۸.۹ درصد است. واشنگتن برای حفظ سلطه خود بر جهان و قربانی کردن رفاه شهروندان و اقتصاد کشورهایی اروپایی هر کاری می کند.

وی خاطرنشان کرد: گرمای غیرطبیعی در اروپا به شدت به کشاورزی لطمه زده است. محصولات کشاورزی بیست درصد کمتر از سال گذشته است. علاوه بر این، کمبود برق نیز وجود دارد و هزینه آن در سال شش برابر شده است.

رئیس دومای روسیه افزود: تصمیمات مربوط به مخالفت کشورهای اروپایی با واردات انرژی رسیه و قطع همکاری اقتصادی با کشور ما و ممنوعیت ورود شهروندان روسیه به آن کشورها تحت فشار واشنگتن گرفته شده است. مسئول اجرای سیاست های آمریکا در اروپا انگلیس- که از اتحادیه اروپا خارج شده- و کشورهایی نظیر لتونی، استونی و اوکراین است که تنها نامی از حاکمیت آنها باقی مانده است.این ائتلاف علیه روسیه است که به کمک های آمریکا دل بسته و شامل لهستان، جمهوری چک و فنلاند هم می شود.

متن کامل خبر را در آرتی ببینید

نظر شما