شناسهٔ خبر: 55699177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آلمانی‌ها برای کاهش هزینه‌ها بیشتر صرفه جویی می‌کنند

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی برای کاهش هزینه‌ها در مصرف انرژی و خرید روزانه خود صرفه جویی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی موسسه اینفراتست دیامپ به سفارش آ ار دی آلمان نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی در مصرف انرژی و خرید روزانه خود صرفه جویی می کنند.

بر این اساس حدود 70 درصد شهروندان آلمانی گفته اند که برای کاهش هزینه ها از انرژی کم تری استفاده می کنند. این در حالی است که در آوریل امسال 64 درصد شهروندان چنین نظری داشتند.

این نظرسنجی بین خانوارهای قوی مالی و خانواده های ضعیف از نظر مالی تمایز قائل می شود. بر این اساس حدود دو سوم (66 درصد) افرادی که در نظرسنجی با درآمد نسبتاً پایین (درآمد خانوار تا 1500 یورو در ماه) مورد بررسی قرار گرفتند، می گویند که در زندگی روزمره کمتر خرید می کنند.

بر این اساس فقط نیمی از افراد با درآمد متوسط شرکت کننده در این نظر سنجی ​​(درآمد خانوار 1500 تا 3500 یورو در ماه) اعلام کردند که این کار را انجام می دهند.

خانوارهای آلمانی پس از اعمال عوارضی که با هدف کمک به پوشش هزینه نیروگاه‌ها تعیین شد، ناچارند تقریبا 500 یورو (509 دلار) پول بیشتری در سال برای گاز پرداخت کنند.

اپراتور بازار گاز آلمان (تردینگ هاب یورو)، روز دوشنبه اعلام کرد هزینه 2.419 یورو به ازای هر کیلووات ساعت را تعیین کرده است. این عوارض از اول اکتبر اعمال خواهد شد و تا آوریل سال 2024 به قوت خود می‌ماند تا به شرکت یونی‌پر و سایر واردکنندگان گاز کمک کند تا در برابر افزایش قیمت‌های انرژی، دوام بیاورند.

اقتصاددانان هشدار دادند که این عوارض، به رشد تورم آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا به شمار می‌رود، شتاب خواهد بخشید. نرخ تورم این کشور اکنون به 8.5 درصد رسیده است.

"اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان به شهروندان اطمینان داده که در نتیجه عوارض گاز و افزایش قیمت انرژی آن ها را تنها نخواهد گذاشت.

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها تعداد کمی از شهروندان آلمانی به وعده های دولت مبنی بر کاهش بار مالی اضافی بر شهروندان، ناشی از افزایش قیمت انرژی اعتماد دارند.

آلمان به سمت پاییز سختی پیش می رود. در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، انرژی کمیاب و گران شده است. در عین حال، تورم و قیمت های مصرف کننده همچنان بالاست. دولت فدرال آلمان در حال حاضر در مورد مالیات گاز تصمیم گرفته است تا هزینه های تدارکات اضافی را برای تامین کنندگان گاز تامین کند.

عوارض گاز، وضعیت را به ویژه برای کسانی که در حال حاضر برای گذران زندگی خود با مشکل مواجه هستند بدتر خواهد کرد. کارشناسان بر این باورند که این طرح در ترکیب با قیمت های بالا و تورم کنونی، ممکن است برای بسیاری از خانوارها بحران موجودیتی ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما