شناسهٔ خبر: 55699022 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

وعده جذاب ساپینتو| استقلال را چهار هفته بعد ببینید

سرمربی استقلال وعده داده تیم واقعی را چهار هفته بعد ببینید. ساپینتو براین باور است که استقلال هنوز به هماهنگی و آمادگی کامل نرسیده است.

صاحب‌خبر -

گروه ورزش|شهرآرانیوز، استقلال برد دشواری را در انزلی به دست آورد، اما درنهایت برنده دیداری مهم بود تا بازگشتی بزرگ به جمع مدعیان قهرمانی داشته باشد. سرمربی استقلال بعد از اینکه تیمش نتیجه باخته را با برد عوض کرد این جملات را به زبان آورد: «ما در نیمه اول هم لیاقت برد را داشتیم. باید بازی ۲ یا ۳ بر صفر می‌شد. حتی قبل از اینکه حریف گل بزند ما چند موقعیت روی دروازه ملوان ایجاد کردیم. خیلی قوی ظاهر شدیم و فشار زیادی آوردیم. اجازه ندادیم حریف بازی خوبی انجام بدهند. به فوتبال مستقیم رو آوردند. اشتباه کوچکی در نیمه اول داشتیم که از روی اوت به گل رسیدند. این اشتباه خط دفاعی ما نبود. اشتباه تمرکزی بود. روی این‌ها کار کرده بودیم. از این اتفاق در بازی قبلی درس عبرت گرفته بودیم، اما بازهم گل خوردیم.» ساپینتو دلیل پیروزی تیمش را اینگونه برشمرد: «در نیمه دوم با اینکه یک بر صفر عقب بودیم، ولی به خودمان و بازیکنان اطمینان داشتیم که سعی و تلاششان را می‌کنند. توانستیم نتیجه را عوض کنیم. در بازی قبلی با سپاهان این اعتقاد را نداشتیم و نتوانستیم نتیجه را عوض کنیم. این هفته روی بازیکنان و ذهنشان کار کردم. آن‌ها را آماده کردم که حتی اگر گل هم بخورند باید به بازی برگردند و تسلیم نشوند. با همان سیستم بازی با سپاهان ادامه دادیم. نخواستم سیستم را عوض کنم.»

سرمربی استقلال به تمجید از تعویض‌های خود نیز پرداخته است: «درجریان بازی سیستم را به ۳-۳-۴ تغییر دادم و این تغییرات خوب جواب داد. تعویض‌هایمان هم خوب جواب دادند. با این روند باید بازی‌های دیگر را هم ادامه بدهیم. باید به خودمان اطمینان داشته باشیم و هیچ وقت تسلیم نشویم.» چرا سرمربی استقلال بعد از گل ملوان حرکات تندی از خود نشان؟ ساپینتو به این سوال پاسخ داده است: «وقتی ما گل خوردیم، آن‌ها شادی کردند. کمی دلخوری پیش آمد. در فوتبال این اتفاقات می‌افتد. بعد از آن من رفتم و عذرخواهی کردم. آن‌ها را در آغوش گرفتم و قضیه تمام شد. برای قهرمانی نه تنها به ۱۱ نفر بلکه نیمکت قوی هم لازم دارید تا بتوانید در کل لیگ با آن‌ها بازی کنید و قهرمان شوید.» جدایی برخی بازیکنان از نگاه ساپینتو دردناک است: «خیلی ناراحتم که دو بازیکن خیلی حرفه‌ایم را کنار گذاشتم. ارسلان و حسینی واقعا لایق بودند بمانند. هفته خیلی سختی برایم بود. لایق بیرون رفتن نبودند. کیفیت این را داشتند که با ما باشند، ولی در لیست مشکل فضا داشتیم که باید تغییراتی انجام می‌دادیم. جز این کاری نمی‌توانستیم انجام بدهیم. این برد را می‌خواهم به آن‌ها، خاقانی، امید و آن‌هایی که نیامدند تقدیم کنم. آمانوف با ما هست. بازیکنانی که دربازی با ملوان با ما نبودند دراین برد نقش داشتند. رقابت خیلی سختی در تمرین بین این بازیکنان وجود دارد. این برای همه‌شان خوب است، چون باید به لول بالا برسند.» آیا استقلال در دفاع تیمی مشکل دارد؟ سرمربی آبی‌ها پاسخ این سوال را داده است: «با این موافق نیستم که در دفاع مشکل داریم. فقط یک ضد حمله سریع در نیمه دوم داشتند.»

ساپینتو با این تحلیل که تیمش در دفاع مشکل دارد موافق نیست: «ما روی کار‌های تهاجمی خیلی کار کردیم. باید در دفاع هم کمی عملکردمان خوب باشد. زمان زیادی برای پیشرفت داریم. مطمئنم در این یک ماه تیم به حالت مطلوب خودش می‌رسد. استقلال واقعی را چهار هفته دیگر خواهید دید. اجازه بدهید قدری از بازی‌ها بگذرد و به آمادگی کامل برسیم آن وقت تیمی را خواهید دید که هیچ اشکالی ندارد.»

نظر شما