شناسهٔ خبر: 55698957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژیمناستیک کار همدانی: هدفم کسب سهمیه المپیک است

همدان- ایرنا- ملی پوش رشته ترامپولین ژیمناستیک کشور گفت: هدفم کسب سهمیه المپیک است و انگیزه زیادی برای رسیدن به این مهم دارم.

صاحب‌خبر -

"سیدامیرحسین حسینی" روز جمعه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج ماه دیگر مسابقات بلغارستان را در پیش داریم که مدال آوران این مسابقات سهمیه المپیک را کسب می‌کنند، در مجموع ۲ مسابقه مهم آسیایی و جهانی برای کسب سهمیه را دارم.

وی اضافه کرد: تاکنون کسی موفق نشده از ایران در این رشته به المپیک راه پیدا کند و تمام تلاشم را می‌کنم که در مسابقات بلغارستان به مدال برسم.

حسینی با بیان اینکه فقط دارنده مدال انفرادی در این مسابقات می‌تواند به المپیک راه پیدا کند، افزود: شانزده ورزشکار در رشته ترامپولین می‌توانند جواز حضور در المپیک را کسب کنند و باید بتوانم بالاترین امتیاز ممکن را به دست آورم.

وی با تاکید بر نفش موثر اردوهای تدارکاتی برون مرزی در ارتقا سطح کیفی ملی پوشان ترامپولین، گفت: تیرماه در مسابقات بین المللی کشور پرتقال که جمعی از بهترین‌های جهان حضور داشتند، در ترکیب تیم کشورمان موفق به کسب مدال نقره شدم و به خوبی توانستم وضعیت فنی و آمادگی خودم را بسنجم.

ملی پوش ترامپولین افزود: تا قبل از اعزام به پرتقال، مدال در ترامپولین نداشتیم که البته در رشته‌های هنری مدال داشتیم و زیاد بود، ۲ ماه دیگر در آنتالیا ترکیه مسابقه دارم و معتقدم هرچقدر بیشتر به این مسابقات بین المللی اعزام شویم، بهتر نتیجه می‌گیریم.

این ملی پوش ترامپولین با اشاره به محدودیت امکانات تمرینی خود گفت: وسایل استاندارد در همدان نداریم و مجبورم با هزینه شخصی مدام به قزوین، یزد و کیش بروم تا تمرینم را ادامه بدهم و این وضعیت سخت است چرا که خانواده‌ام ماهیانه پنج شش میلیون تومان هزینه می‌کند تا تمریناتم را در سایر شهرها ادامه بدهم.

وی در خصوص بهترین سن برای شروع به کار ژیمناستیک گفت: پنج سالگی بهترین سن برای آغاز فعالیت است و تمام فاکتورهای آمادگی جسمانی مانند رفلکس، چابکی و انعطاف پذیری و همچنین قدرت جسمانی ورزشکار ارتقا پیدا می‌کند.

وی افزود: ژیمناستیک مادر تمام رشته‌ها است و یکی از دوستانم قبل از تکواندو در این ورزش فعالیت داشت و اکنون در ورزش حرفه‌ای خود چند مدال کسب کرده است.

ترامپولین یکی از رشته‌های ورزش ژیمناستیک است که بر روی تشک فنری برگزار می‌شود و ورزشکاران با انجام پرش و حرکات نمایشی (پشتک و وارو) امتیاز کسب می‌کنند.

مسابقات این رشته که به صورت یک نفری و ۲ نفری انجام می‌شود برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان یکی از بخش‌های ورزش ژیمناستیک به بازی‌های المپیک سیدنی استرالیا راه یافت.

نظر شما