شناسهٔ خبر: 55698757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

انتقام گیری خواستگار سابق پس از ۲۸ سال/ فرد مزاحم دستگیر شد

یاسوج_ سرپرست پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از کشف یک پرونده هتک حیثیت با موضوع «انتقام گیری خواستگار سابق پس از ۲۸ سال در فضای مجازی» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید مهدی عمران فر افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان خانم به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز در اینستاگرام قصد بدنام کردن وی را دارد، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ابراز داشت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با بررسی‌های اولیه و اقدامات پلیسی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس، مشخص گردید متهم خواستگار سابق شاکیه بوده که با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز نموده و موجبات هتک حیثیت و ترس شاکیه را فراهم نموده است.

عمران فر افزود: متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد.

عمران فر تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر عمل انجام داده شده بود، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و مشخص شد این فرد به دلیل کینه و مشکلاتی که قبلاً با شاکیه داشته است و جواب ردی که از ایشان شنیده است، اقدام به چنین کاری نموده بود.

این مقام مسئول از شهروندان خواست: کاربران شبکه‌های اجتماعی و بخصوص بانوان نسبت به نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی دقت بیشتری داشته باشند و این تصاویر و فیلم‌ها را در شبکه‌های مجازی برای دیگران حتی اعضای خانواده و بستگان ارسال نکنند زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

وی با توجه به انتخاب بستر شبکه‌های اجتماعی از سوی کاربران برای اقداماتی همچون خصومت‌های شخصی و انتقام جویی، به عموم مردم هشدار داد: هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

سرپرست پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

نظر شما