شناسهٔ خبر: 55698709 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انتقاد پاکستان از تلاش هند برای تروریستی خواندن جنبش‌‌های فعال در کشمیر

نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد به شورای امنیت اعلام کرد که هند مبارزه گروه‌های فعال در اقلیم کشمیر را که برای آزادی انجام می‌شود، سرکوب کرده و آنها را تروریستی توصیف می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از من المصدر، منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت: حق تعیین سرنوشت حقی ذاتی است که به مردم کشمیر داده شده است.

وی این سخنان را در پاسخ به سخنرانی سفیر هند در سازمان ملل متحد در 9 آگوست مطرح کرد که درباره تهدیدهای مربوط به صلح و امنیت جهانی برگزار شده بو د.

روچرا کامبوی، نماینده دائم هند در سازمان ملل متحد، بارها ادعا کرده است که پاکستان - بدون نام بردن از این کشور - به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند.

سفیر پاکستان در سازمان ملل با رد ادعاهای همتای هندی خود گفت که پاکستان خود قربانی تروریسم بوده و همچنان از سوی گروه‌های تروریستی مختلف مورد حمله قرار می‌گیرد.

وی گفت: بررسی اینکه چرا علی‌رغم استراتژی‌ها، سازوکارها و مداخلات جهانی تهدید تروریسم به‌ویژه در آسیا، آفریقا و جاهای دیگر افزایش یافته است و ریشه‌کن کردن آن بسیار دشوار است، مهم است.

سفیر پاکستان با انتقاد از سیاست‌های هند در قبال منطقه کشمیر گفت: هند تلاش کرده است تا مشروعیت موضوع کشمیر را تحریف کند و آن را به عنوان تروریسم نشان دهد. این کشور از قوانین «ضد تروریسم» سوء استفاده کند، قوانینی که برخلاف قوانین حقوق بشر و برای تداوم اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر است.

انتهای پیام

نظر شما