شناسهٔ خبر: 55698604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله به غزه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه تراشید

محافل صهیونیستی فاش کردند هزینه جنگ اخیر در نوار غزه برای این رژیم، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «سما»، محافل اسرائیلی فاش کردند جنگ سه روزه در نوار غزه برای این رژیم یک میلیارد شیکل (حدود ۳۰۸ میلیون دلار) هزینه داشته است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی افشای هزینه این جنگ را رد می‌کند، اما ارزیابی‌های درز کرده در رسانه‌های صهیونیستی حاکی از آن است که هزینه این جنگ در مجموع به حدود یک میلیارد شیکل رسید که شامل هزینه‌های مستقیم موشک‌ها و توپخانه، سوخت هواپیما‌ها و خودرو‌های نظامی و تقویت نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی و فراخوانده شدن ۲۵ هزار نیروی ذخیره بود. ارزیابی محافل این رژیم آن است که به علت تورم، هزینه این دور از جنگ در نوار غزه، بیشتر از جنگ‌های قبلی بود.

بر اساس این ارزیابی‌ها، هزینه یک ساعت پرواز جنگنده‌های اف ۱۵ بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار است و هزینه پرواز هر ساعت پهپاد هم به حدود شش هزار دلار می‌رسد. هزینه بمب‌هایی که روی نوار غزه در طول این سه روز ریخته شد، ۱۰ هزار دلار در هر ساعت بود.

هزینه هر گلوله توپخانه یا تانک شلیک شده به طرف نوار غزه ۳۵ هزار شیکل بود و هزینه حرکت تانک‌ها به نوار غزه هم ۳۵۰۰ شیکل برای هر کیلومتر برآورد می‌شود.

به این هزینه‌های مستقیم جنگ، هزینه پرداخت غرامت به شهرک نشینان در مناطق اطراف نوار غزه و خسارت‌های وارد آمده به ساختمان‌ها در این شهرک‌ها و نیز خسارت اعلام تعطیلی در این شهرک ها، اضافه می‌شود.

نظر شما