شناسهٔ خبر: 55698571 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آغاز فرایند طراحی سوالات تخصصی‌ترین آزمون علمی کشور

فرایند طراحی سوالات شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و ششمین دوره آزمون فوق تخصصی پزشکی کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محسن عباسی مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: فرایند طراحی سوالات شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون فوق تخصصی پزشکی از ۲۶ مرداد آغاز شده است و تا دوم شهریور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اساتید ۲۴ رشته فوق تخصصی در این دوره حضور دارند، افزود: سه روز نخست، اساتید هیئت ممتحنه فوق تخصصی در این محل حضور دارند که در دو گروه کار خود را انجام می دهند.

عباسی تعداد اعضای هیئت ممتحنه برد تخصصی و فوق تخصصی را حدود ۷۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: پس از این سه روز، اعضای هیئت ممتحنه بورد تخصصی در این محل استقرار خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه کرونا روند برگزاری آزمون‌های برد تخصصی و فوق تخصصی را به مدت دو سال تحت تاثیر قرار داد، یادآور شد: پس از این دو سال اعضای هیئت برد تخصصی تغییر کرده‌اند، یعنی در طول این دو سال اعضای این هیئت به شکل قطبی و در سطح کلان مناطق انتخاب می‌شدند اما در حال حاضر ترکیب اعضای این هیئت به صورت کشوری است.

مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: حدود ۳۷۸ نفر داوطلب در رشته‌های فوق تخصصی و ۴ هزار و ۱۴۳ نفر در رشته‌های تخصصی وجود دارند که دهم شهریور ماه به صورت کتبی و ۲۰ تا ۲۳ شهریور به صورت شفاهی آزمون خواهند داد و پذیرفته شدگان دارای مدرک دانشنامه می‌شوند.

نظر شما