شناسهٔ خبر: 55698506 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

یحیی به ارنج اصفهان دست نمی‌زند؟

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل فولاد

یحیی گل‌محمدی در حالی که مهاجم خارجی تیمش هنوز به مرز آمادگی نرسیده، کار سختی برای انتخاب 11 بازیکن اصلی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که همه منتظر رونمایی از یورگن لوکادیا در دیدار مقابل فولاد بودند، شب گذشته اعلام شد که یحیی گل‌محمدی پس از تمرین صبح امروز او را از لیست 20 نفره خط خواهد زد تا معارفه او به هفته‌های بعدی موکول شود.

این در حالی است که پرسپولیس دغدغه جدی در خط حمله دارد و حتی باوجود پایان مصدومیت حامد پاکدل نیز، قرمزهای تهرانی این چالش را در خط آتش خود خواهند داشت.

نکته دیگر ترکیب امروز پرسپولیس، غیبت مرتضی پورعلی‌گنجی است که هنوز مجوز بازی‌اش از سوی باشگاه چینی صادر نشده و به همین دلیل دومین بازی تیمش را نیز از دست می‌دهد.

**انگیزه‌های بیرانوند برای دومین کلین‌شیت
علیرضا بیرانوند در اصفهان چند سیو انجام داد اما در مجموع کار دشواری برای کلین‌شیت برابر تیم ده نفره ذوب آهن نداشت. حالا مقابل فولاد که ستاره‌های متنوع و پرتعداد تهاجمی را در اختیار دارد، او نخستین آزمون جدی خود را پشت سر خواهد گذاشت و باید دید که چه می‌کند.

**بدون تغییر در خط دفاعی؟
باوجود تعریف و تمجیدهای بسیار زیاد از محمدمهدی احمدی، یحیی در اصفهان علی نعمتی را در پست دفاع چپ استفاده کرد و امروز نیز بزرگترین علامت سوال در همین نقطه خواهد بود. با این حال اما جایگاه دانیال در جناح راست مستحکم به نظر می‌رسد و فرشاد فرجی و گئورگی گولسیانی نیز پس از نمایش خوب در مقابل ذوب آهن، دوباره گزینه اول یحیی هستند.

**خط هافبک پنج نفره و پرستاره
زوج کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی به میدان خواهند رفت تا عناصر میانی فولاد کار دشواری برای بازیسازی داشته باشند. جلوتر از آنها در جناحین، مهدی ترابی و سعید صادقی حضور خواهند داشت و در پست پلی میکر سروش رفیعی به میدان می‌رود. پرسپولیس البته در این پست‌ها جانشینان زیادی هم دارد که همگی می‌توانند در نیمه دوم ورق را برگردانند.

**فرصت نهایی به مهدی عبدی
شاید یحیی تا هفته بعد بتواند فرم ایده آل یورگن لوکادیا را بسازد و او وارد رقابت برای ترکیب اصلی شود. به این ترتیب مهدی عبدی آخرین فرصت را خواهد داشت تا با نمایش توانایی، جایگاه خود در ترکیب اصلی را حفظ کند. عبدی فصل گذشته دروازه فولاد را گشود و باید دید آیا این بازی شروع گلزنی مهاجم جوان پرسپولیس خواهد بود یا خیر؟

**نیمکت پرمهره در اختیار یحیی
پرسپولیس روی نیمکت احمد گوهری را به عنوان دروازه‌بان در اختیار دارد و در صورتی که احمدی همچنان از ترکیب خارج باشد، نام او به همراه علی جودکی و بازیکنی نظیر وحدت حنانوف به عنوان مدافع خواهد بود. سینا اسدبیگی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی، محمد عمری، شرزود تمیروف و حامد پاکدل هم دیگر بازیکنان هستند. البته از این لیست باید یک نفر خط بخورد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل فولاد:
علیرضا بیرانوند-کمال کامیابی‌نیا-فرشاد فرجی-گئورگی گولسیانی-علی نعمتی-دانیال اسماعیلی‌فر-میلاد سرلک-مهدی ترابی-سعید صادقی-مهدی عبدی-سروش رفیعی

نظر شما