شناسهٔ خبر: 55698476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تلاش معاونت مطبوعاتی توجه به ابتدای زنجیره تولید محتوا و خبرنگاران است/اینترنت خبرنگاران در روزهای آتی فعال می‌شود

مهدی پور گفت: تلاش ۱۰ ماهه اخیر معاونت مطبوعاتی توجه به ابتدای زنجیره تولید محتوا و خبرنگاران است و تلاش شد که قوانین مغفول مانده مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بقای شغل و فعالیت حرفه ای را تضمین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی،فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد در آیین بزرگداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در استان مرکزی گفت: بدون تردید حوزه رسانه جز اولویت های دولت به شمار می رود و زمانی که صحبت از جهاد تبیین و جنگ نرم به میان می آید، مسلما بدون حضور خبرنگاران کار رسانه ای پیش نمی رود.

مهدی پور اظهار کرد: استان مرکزی زادگاه بزرگترین جهادگر جهان است و انقلاب امام راحل دقیقا یک انقلاب رسانه ای بود.

وی ادامه داد: تلاش ۱۰ ماهه اخیر معاونت مطبوعاتی توجه به ابتدای زنجیره تولید محتوا و خبرنگاران است و تلاش شد که قوانین مغفول مانده مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بقای شغل و فعالیت حرفه ای را تضمین کنیم و از این حیث تمام اقدامات به این امر معطوف شده است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دو هزار نفر از اصحاب فرهنگ و رسانه و هنر در طول ۱۰ ماهه اخیر در صندوق هنر ثبت نام داشته اند و بیمه این صندوق سخت و زیان آور نیست، بلکه این بیمه باید توسط رسانه ها انجام گیرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار عکاسان خبری و اصحاب رسانه قرار دهیم، البته کپی رایت عکاسی در کشور به درستی تبیین نشده است و عکاسان از این حیث رنج می برند.

مهدی پور گفت: خانه مطبوعات استان مرکزی مشکل اساسنامه ای دارد و بنا شده است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تدبیر کنند، کار کارشناسی انجام گیرد تا مسئله این خانه در استان رفع شود.

وی افزود: چیزی به عنوان یارانه کاغذ وجود ندارد و در سال ۹۷ به دلیل بحران ارزی در کشور، وزارت ارشاد وارد عرصه واردات کاغذ شد و از محل ارز ترجیحی واردات انجام گرفت، اما مجدد کار متوقف شد و در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ کار پیش نرفت، از ابتدای دولت سیزدهم رییس جمهوری شخصا موضوع را پیگیری کرد و ابلاغ های مختلف انجام شد و در نهایت مسائل حقوقی و ساختاری رفع شد و امیدواریم که کاغذ حمایتی و ارزان قیمت به جهت کمک به نشریات براساس خوداظهاری رسانه ها اختصاص داده شود.

مهدی پور یادآور شد: وزارتخانه از برگزاری دوره های آموزشی حمایت می کند و جشنواره های محلی استانی و ملی برگزاری خواهد شد و در خصوص اینترنت خبرنگاران امروز انجام شد و برای باقی خبرنگاران نیز متعاقبا تمدید می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته بی ضابطگی در اختصاص اینترنت به خبرنگاران وجود داشت و اگر خبرنگاران به سامانه جامع رسانه ها ارجاع می شود به دلیل حمایت صرف از خبرنگاران است و این حمایت از طریق معاونت مطبوعاتی انجام می گیرد و امیدواریم باتوجه به تمایل دولت بتوانیم به فواصل زمانی مختلف حمایت از حوزه رسانه و خبرنگاران را دنبال کنیم.

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

نظر شما