شناسهٔ خبر: 55698120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزارت تعاون:

مدیر انقلابی پشت میز نشین نیست

زینب شهریاری

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی تصریح کرد: مدیر انقلابی پشت میز نشین نیست و با حضور میدانی مشکلات را احصاء خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

سید محمدرضا حسینی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس گفت: نیروهای دولت کارگزار جمهوری اسلامی هستند و در هر جایگاهی باید به مردم خدمت با کیفیت بر اساس درک جایگاهشان ارائه کنند.

به نقل از اداره کل تعاون فارس، او ادامه داد: هر مسئول در کشور باید بداند هدف از ایجاد هر جایگاه چیست و نتیجه و هدف باید چگونه باشد و این شناخت لازمه کار است.

حسینی معتقد است که اهداف و دلایل بروز انقلاب اسلامی باید همواره در بین مردم و خصوصا کارگزاران نظام مرور شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع عدالت را مساله اصلی در انقلاب اسلامی دانست و گفت: برقراری عدالت و به عدالت رفتار کردن هزینه دارد.

او ادامه داد: برقراری عدالت در جامعه هدفی مهم است و تبعیض در حقوق کارکنان دولت حتما بی عدالتی است اما سوال این است که آیا همه مدیران و مسئولان به عدالت رفتار می کنند؟

حسینی با بیان اینکه اجرای عدالت ممکن است تاوان داشته باشد، گفت: زمانی می توان مدعی عدالت گستری بود که در مجموعه خودمان به عدالت رفتار کنیم اما قطعا نتیجه رفتار عادلانه شیرین خواهد بود.

او مهمترین مظهر عدالت را مبارزه با تبعیض دانست و افزود: باید در مقابل هر پیشنهاد نامتعارف محکم ایستادگی کرد تا بتوان به عدالت رفتار کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای هر پست سازمانی در استان فارس ۱۵۰ نفر شهید شده تا عدالت در کشور برقرار شود، اظهار کرد: کرسی های مدیریتی امانت است و باید برای امانتداری جسارت کرد و تحت تاثیر فشار فلان مسئول عالی رتبه و ... قرار نگرفت مگر اینکه این سفارش در مسیر حق و عدالت و خدمت به مردم باشد.

حسینی کارگزاران را در واقعیت حقوق بگیر مردم دانست و گفت: روال به نحوی از گذشته در پیش گرفته شده که انگار مردم حقوق بگیر مسئولان هستند و در بعضی موارد مردم نمی توانند فلان مسئول را ملاقات کرده و مطالبه‌شان را بیان کنند.

او اظهار کرد: مردم از مسئولان شجاع در برقراری عدالت حمایت خواهند کرد.

حسینی چبا بیان اینکه مسئولان باید بررسی کنند که فاصله عمل و مدیریت مسئولان فعلی با شهداء چگونه است؟، گفت: اگر این فاصله پر شود فرسنگ ها به عدالت نزدیک خواهیم شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شهداء در ابتدای انقلاب و جنگ شرایط را به بهترین نحو ممکن مدیریت کردند، زیرا به این نظام اعتقاد داشتند و ما اکنون به واسطه اعتقاد آنها در امنیت و آرامش قرار داریم.

او بر این اصل که مسئولان و کارگزاران نظام باید در بین مردم باشند تاکید کرد و گفت: باید پای درد و دل مردم و کارکنان نشست و مشکلات و دغدغه‌های آنها را شنید و در چارچوب قانون موارد را حل و فصل کرد.

حسینی با بیان اینکه مدیر انقلابی نباید پشت میز نشین باشد، گفت: مشکلات مردم در حضور میدانی احصاء می‌شود.

او معتقد است که مدیر انقلابی باید اهل خلاقیت و نوآوری و مسلط به سیستم باشد و در غیر اینصورت مشکلات مردم حل شدنی نیست و اگر مدیری نمی‌تواند این مشکلات را رفع کند باید برود.

ساختار اداری،باید اصلاح و به روز رسانی شود

حسینی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: ساختار اداری باید کوچک شود، ساختار کنونی دولتی براساس شرایط ۱۵ سال پیش تعیین شده اما اکنون اغلب وظایف بخش‌های دولتی الکترونیکی و برون سپاری شده است و باید این رویه اصلاح شود و براساس شرح وظایف جدید مجددا ساختار تغییر و به روز رسانی شود.

او تاکید کرد: قرار نیست ساختار ۱۵ سال پیش اکنون نیز در پی گرفته شود و مقرر است ساختار الکترونیکی و کار مردم تسهیل شود نه اینکه بدنه دولت بزرگتر و کار دشوارتر شود چون منابع دولتی محدود است و بنابر عقلانیت باید بدنه دولت کوچک سازی شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش پایانی سخنان خود در این نشست بیان کرد: مصوب شده که مبلغ فوق العاده ویژه کارکنان این وزارت‌خانه از ۲۱ درصد به ۳۵ درصد افزایش پیدا کند و بزودی این موضوع ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در ادامه این جلسه گفت: فارس با دارا بودن ۳۷ شهرستان بزرگترین استان کشور از نظر تقسیمات کشوری است.

وحید خداپرست وضعیت هم افزایی دستگاه‌های زیرمجموعه این وزارت در استان را مطلوب توصیف کرد و افزود: مطالبه هر ارگان زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در فارس جز مطالبات کل دستگاه‌های عضو محسوب می‌شود.

خداپرست در ادامه به وضعیت رفاهی کارکنان و نیروی انسانی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس پرداخت و گفت: مبالغ پرداختی و حقوق بسیاری از کارکنان این اداره کل در شرایط موجود اقتصادی بسیار کم است و کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و همین مساله به افزایش مشکلات معیشتی کارکنان دامن زده است.

او اظهار کرد: از نظر نیروی انسانی نیز بیش از یک سوم از پست‌های سازمانی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس به دلیل کمبود نیروی انسانی خالی است و این در حالی است که در چهار ماهه اول امسال ۶ نفر از کارکنان نیز بازنشسته شده و در مقابل طی ۳ سال گذشته هیچ مجوز استخدامی نیز به این اداره‌کل داده نشده است.

خداپرست در ادامه بیان کرد: کمبود فضای فیزیکی نیز یکی دیگر از چالش‌های این اداره کل است در حالی که ساختمان جدید این اداره‌کل بیش از ۱۲ سال در حال احداث است اما به دلیل کمبود منابع مالی هنوز تکمیل نشده است.

او اظهار کرد: این سازه در حال حاضر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار لازم برای تجهیز، در زمانی کمتر از دو ماه ساخت آن به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام

نظر شما