شناسهٔ خبر: 55698009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احیای بناهای تاریخی بخش مرکزی پردیس با همکاری گروه معماری دانشگاه آزاد

پردیس - ایرنا- بخشدارمرکزی شهرستان پردیس گفت: احیای معماری اسلامی بناهای تاریخی روستایی و بهره گیری از ظرفیت های علمی و پژوهشی طی نشستی با حضور رئیس گروه معماری دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

محمود حیدری روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: مقرر شد تا گروه معماری دانشگاه و دانشجویان طرح مطالعاتی ابتدایی، حمام تاریخی اصطلک، بافت قدیمی روستای باغکمش (خانه های چند صدساله قدیمی و بناهای تاریخی) را بررسی کنند.

وی ادامه داد: در این نشست برنامه ریزی شد که دانشجویان رشته معماری با هماهنگی دستگاه های متولی طرح مطالعاتی بنای قدیمی مسجد ۱۵۰ ساله آب انجیرک را که در اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی ساخته شده را تهیه و در جلسات تخصصی کارشناسی با رویکرد توجه به معماری اسلامی بخش پردیس ارایه کنند.

بخشدار مرکزی شهرستان پردیس گفت: موضوع حفظ و احیا آداب و رسوم و سنن این روستاها در راستای هویت بخشی و رشد و توسعه سرمایه گذاری  با مشارکت بخش دانشگاهی در نشست بعدی با حضور اداره میراث فرهنگی و گردشگری، دهیاران، شرکت عمران و بنیاد مسکن برگزار شود.

احیای بناهای تاریخی بخش مرکزی پردیس با همکاری گروه معماری دانشگاه آزاد

حیدری با اشاره به هدف اصلی برگزاری جلسات، توضیح داد:  احیا، بازسازی و بهره برداری از بناهای تاریخی وارائه طرح نهایی حفظ و احیای آداب و رسوم و سنن این روستاها برای  هویت بخشی و رشد و توسعه سرمایه گذاری با مشارکت بخش دانشگاهی هدف اصلی از این تعامل بین دستگاهی در سطح شهرستان است.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم توجه به رسیدگی معماری اسلامی به خصوص در بحث بناهای تاریخی روستاهای بخش مرکزی پردیس، جلسه ای پیرو تاکید حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه  شهرستان این نشست با حضور رئیس گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس و چند نفر از دانشجویان این رشته به میزبانی بخشداری مرکزی پردیس برگزار شد.

احیای بناهای تاریخی بخش مرکزی پردیس با همکاری گروه معماری دانشگاه آزاد

وی افزود: دانشگاه به دلیل نگاه علمی به مسائل، بسترمناسبی برای همکاری های علمی و فرهنگی دو جانبه است و امیدواریم با همراهی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس بتوانیم از ظرفیت های علمی و پژوهشی برای پیشبرد اهداف در مسیر رشد و توسعه شهری و روستایی بهره مند شویم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما