شناسهٔ خبر: 55697924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گفت‌وگو با یک عکاس مطرح شد؛

عکس؛ رسانه جهانیِ قدرتمند/ دوربین‌های دیجیتال تهدیدی برای عکاسی نیست

سحر دوانی گفت: امروز مهمترین خبرها با عکس به دنیا مخابره می شود و از دیدگاه من عکس یک رسانه قدرتمند و گویاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سحر دوانی، هنرمند عکاس به مناسبت روز جهانی عکاسی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امروز مهمترین خبرها با عکس به دنیا مخابره می شود و از دیدگاه من عکس یک رسانه قدرتمند و گویاست.

وی ادامه داد: مردم شاید با یک خبر به راحتی ارتباط برقرار نکنند اما با یک عکس به راحتی ارتباط برقرار می کنند.
 
این هنرمند با بیان اینکه دوربین های دیجیتال، تهدیدی برای عکاسی نیست، افزود: درست است که دوربین های دیجیتال همه را عکاس کرده، اما هنوز فقط عکاسان حرفه ای و تخصصی می توانند بهترین عکس ها را بگیرند.
 
دوانی گفت: من به شدت به هنر عکس علاقه داشتم بنابراین با پول های تو جیبی که پدرم به من می داد یک دوربین خریدم و از همان نوجوانی عکس می گرفتم.
 
وی ادامه داد: به دلیل علاقه ام به عکاسی در هنرستان فنی و حرفه ای در رشته فتوشاپ درس خواندم و در کنار مدرسه، دوره های عکاسی را در آموزشگاه گذراندم.
 
این هنرمند با بیان اینکه عکس من در ۱۵ سالگی در جشنواره رتبه برتر را کسب کرد، اظهار داشت: این موفقیت انگیزه من را چندین برابر کرد و بیشتر عکس گرفتم و در جشنواره های مختلف شرکت کردم.
 
دوانی با بیان اینکه در ۳۰ جشنواره داخلی و خارجی عکس های من برگزیده شد، گفت: این هنر اکنون جزئی از زندگی من شده است و یک عکاس به هیچ زاویه ای از زندگی عادی نگاه نمی کند و همه چیز را از لنز دوربین خود ثبت و ضبط می کند.
 
وی ادامه داد: از دیدگاه اساتید برجسته عکاسی در کشور عکس خوب، عکسی است که در فتوشاپ باز نشده و بدون ادیت برجسته باشد.
 
این هنرمند با بیان اینکه در زمینه های مختلف طبیعت، خبری، پرتره عکس می گیرم، افزود: یک پلاتو در خانه و پیج عکاسی در اینستاگرام دارم ، که از این طریق درآمد کسب می کنم.
 
دوانی بیان کرد: شناخت نور اعم از کیفیت و کمیت برای عکاس مهم و ضروری است، چرا که نور عامل اصلی عکاسی است.
 
وی با بیان اینکه آموزش، بزرگترین مشکل هنر عکاسی است، ادامه داد: رشد فزاینده عکاسی هنری در جهان و ارتقای فناوری های پیشرفته از دلایلی است که هم عکاسان و استادان را ملزم به آموزش و به روز کردن اطلاعات خود می کند.
 
این هنرمند عنوان کرد: هنر در سبد خانوار ایرانی جای ویژه ای ندارد و عکاسی هنری نیز درآمدی ندارد و خریداران این عکاس ها در ایران بسیار کم هستند.
 
دوانی در خاتمه خاطرنشان کرد: عکاسی جدا از حرفه نیست اما هر کس که دوربین به دست می گیرد، عکاس نیست، عکاس حرفه ای کسی است که از راه عکاسی امرار معاش می کند.
 
انتهای پیام/

نظر شما