شناسهٔ خبر: 55696874 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رهبر طالبان: آماده ایم با آمریکا بجنگیم

رهبر طالبان گفت: در توافق دوحه چیزی در مورد حدود اسلامی وجود ندارد و امارت اسلامی آماده است تا بر اساس شریعت اسلام دوباره با آمریکا بجنگد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق؛ ملاهبت‌الله آخوندزاده که برای دومین بار در ماه‌های اخیر در یک اجتماعی رسمی حضور داشت تاکید کرد که هدف جهاد، اجرای این احکام اسلامی بوده است، از این رو به هیچ وجه از حدود الهی نمی‌گذریم.  

رهبر حکومت طالبان گفت: جهانیان به خاطر تعامل و مشروعیت بین‌المللی و به نام حقوق بشر می‌خواهند حدود اسلامی اجرا نشود، اما در هر صورت، ما این حدود را اجرا می‌کنیم.

آخوندزاده ادامه داد: من خواهان چنین مشروعیت و تعاملاتی نیستم که شریعت اسلامی را نداشته باشد و اگر سرم برود اجرا نشدن حدود را در تعامل با دنیا نمی پذیرم و دوباره با آنها می‌جنگم.

وی گفت: آمریکا برای حاکمیت دموکراسی در جهان تلاش می‌کند، اما در افغانستان جایی برای آن وجود ندارد.

رهبر حکومت طالبان افزود: اگر برخلاف شرع اسلام تعامل کنیم، همه مردم باید راه خود را جدا کنند، زیرا هدف جهاد اجرای این احکام اسلامی بود.

 وی جنگ به نام خلافت را در یک کشور اسلامی، غیرقانونی خواند و اضافه کرد: رسانه ها و برخی سیاستمداران سخنان مثبتی درباره حکومت نمی گویند و تبلیغات منفی می کنند، برخی از مسوولان نیز از ملاقات با مردم پنهان می شوند؛ چنین رفتارهایی با حاکمان نظام اسلامی سازگار نیست.

رهبر حکومت طالبان، نیروهای حاضر در پنجشیر را به خوش رفتاری با مردم محلی آنجا فراخواند و ادامه داد: امارت اسلامی برای مردم پنجشیر، بسیار بد معرفی شده و حتی به عنوان پاکستانی‌ها و متجاوزان اطلاعاتی شناخته می‌شوند، چون ۴۰ سال است که آنجا علیه طالبان و امارت اسلامی تبلیغ می‌شود.

آخوندزاده با اشاره به گسترش فقر در افغانستان از تاجران افغان خواست برای حل مشکلات اقتصادی فعال شوند و به مشاوران اقتصادی خود نیز دستور داد تا زمینی را برای صنعت در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند، بازار میوه بسازند و استخراج معادن  را در دستور کار قرار دهند.
پایان نشست طالبان در قندهار

نشست یک  روزه طالبان در قندهار امروز در حالی برگزار شد که پیش از این گفته می شد ملاهبت الله آخوند زاده در این نشست حضور نخواهد یافت.

نظر شما