شناسهٔ خبر: 55694902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

هادی مطر: هیچ ارتباطی با سپاه پاسداران ندارم

19 دی: ضارب سلمان رشدی مرتد، از امام خمینی تمجید کرد و گفت هیچ ارتباطی با سپاه پاسداران ایران ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نیویورک پست، شهروند آمریکایی اهل نیوجرسی که هفته گذشته سلمان رشدی را در غرب نیویورک با چاقو مورد حمله قرار داد، روز چهارشنبه در گفتگویی اختصاصی در زندان از امام خمینی تمجید کرد و اعتراف کرد که فکر نمی‌کرد نویسنده از این حمله جان سالم به در ببرد.

«هادی مطر» که به عنوان ضارب علیه سلمان رشدی هفته گذشته دستگیر شد، در گفتگویی از زندان چاوتاکوا گفت: وقتی شنیدم که او زنده مانده است، شگفت زده شدم.

این جوان ۲۴ ساله در مورد اینکه آیا از آیت‌الله روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران الهام گرفته است یا خیر، بدون اراده به جزئیاتی فقط گفت: «من به آیت الله احترام می‌گذارم. من فکر می‌کنم او یک فرد بزرگ است.»

هادی مطر همچنین منکر ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و اشاره کرد که کاملاً به تنهایی و به صورت مستقل عمل کرده است.

مطر درباره سلمان رشدی گفت: او کسی است که به اسلام و به اعتقادات و نظام‌های اعتقادی حمله کرده است.

در طول مصاحبه تقریباً ۱۵ دقیقه‌ای چهارشنبه، مطر یک لباس زندان سیاه و سفید و یک ماسک پارچه‌ای سفید به تن داشت. گاهی به پایین نگاه می‌کرد و با لحنی صاف صحبت می‌کرد.

روز گذشته، ضارب نویسنده مرتد کتاب موهون «آیات شیطانی» نسبت به اتهامات وارده مبنی بر تلاش برای قتل درجه ۲ و ضرب و جرح، اعلام بی‌گناهی کرده بود.

رسانه‌های آمریکا درباره آخرین وضعیت سلمان رشدی به نقل از دوستان و نزدیکان او روز یکشنبه گزارش دادند که «از زیر دستگاه تنفس مصنوعی خارج شده و می‌تواند صحبت کند.»

پیشتر رسانه‌ها اعلام کرده بودند که بر اثر شدت جراحات در ناحیه گردن و گلو، سلمان رشدی قادر به تکلم نخواهد بود. وضعیت او وخیم است و کبد او آسیب شدید دیده و بینایی یکی از چشم‌هایش هم از دست می‌دهد.

سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب موهن «آیات شیطانی» روز جمعه در نیویورک هدف حمله قرار گرفت و بنا بر گزارش‌ها علی‌رغم حفاظت‌های امنیتی شدید از این نویسنده مرتد، «هادی مَطر»، جوان ۲۴ ساله ساکن نیوجرسی توانست با گذار از حلقه‌های امنیتی به سلمان رشدی نزدیک شود و او را با ضربات چاقو از ناحیه دست، شکم و گردن زخمی کند.

نظر شما