شناسهٔ خبر: 55694487 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جایزه جشنواره هیروشیما به مرکز گسترش

جایزه «کارپ استار طلایی» جشنواره انیمیشن هیروشیما به مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تعلق گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ جایزه «کارپ استار طلایی» که توسط جشنواره انیمیشن هیروشیما،با عنوان برنامه «فصل انیمیشن هیروشیما» تعیین شده است، امسال به مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اهدا شد. 

این جایزه در هر دوره به یک فرد، گروه یا سازمان در منطقه پان-اقیانوس آرام و آسیا تعلق می گیرد که در یک دوره دو ساله از سال 2020 تا 2021 دستاوردهای قابل توجهی داشته باشند. فعالیت چشمگیر در حوزه انیمیشن و درخشش این آثار در جشنواره‌های بین‌المللی، باعث شده این دوره، این جایزه به مرکز اهدا شد.

همچنین کمک گسترده‌ به فیلمسازان ایرانی برای تولید پروژه‌های انیمیشن، حمایت از برگزاری رویدادها، کارگاه‌ها و کمک به فیلمسازان در انجام پروژه‌هایشان از دلایل اهدای این جایزه به مرکز است.

انیمیشن «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی، از تولیدات مرکز به بخش مسابقه جشنواره انیمیشن هیروشیما راه یافته و 10 فیلم دیگر از تولیدات این مرکز برای نمایش در بخش غیر رقابتی جشنواره در کشور ژاپن انتخاب شده‌اند.

انیمیشن‌های «گذشته» به کارگردانی حمید محمدی، « 016 » به کارگردانی فائزه دادگر آزاد، «گنجشکک» به کارگردانی الهه فلاحیان، «جایی که بادها نمی میرند» به کارگردانی پژمان علیپور، «ملکوت» به کارگردانی فرنوش عابدی، «بهشت» به کارگردانی مجید رضا عیوضی، «یکی بود یکی نبود» به کارگردانی مهین جواهریان، «کلاغ» به کارگردانی اهورا شهبازی، «جسم خاکستری» به کارگردانی سمانه شجاعی و «آنیما» به کارگردانی محبوبه محمد زکی در این جشنواره حضور دارند.

جشنواره فیلم انیمیشن هیروشیما از 26 تا 30 مردادماه در شهر هیروشیمای ژاپن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما