شناسهٔ خبر: 55694356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان یزد:

تعارضات حوزه مسکن و ساختمان باید در مسیر حل اختلاف قرار گیرد

یزد- دادستان یزد گفت: باید مسیر حل اختلافات و تعارضات حوزه ساختمان را پیش گرفت زیرا آسیب های فرهنگی و تبعات اجتماعی ناشی از اختلافات مردم در محلات، مسائل لاینحل بلندمدتی را در پی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حداد، عصر پنجشنبه در آیین راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه نظام مهندسی، اظهار داشت: باید با توجه به منافع طرفین و بهره گیری از مهارت گفتگو، مردم را به مسیر حل مسالمت آمیز اختلافات سوق داد تا تعارضات و مشکلات با رضایت طرفین فیصله یابد.

وی، بر تقویت عملکرد شعب تخصصی حل اختلاف تأکید کرد و بیان داشت: نباید با انفعال در این شورا عمل کرد، بلکه باید فعالانه در میدان بود و هرگونه اختلاف بین افراد در حوزه ساخت و ساز را قبل از ورود به فرایندهای رسمی دادگستری، با گفتگو، توجه به منافع طرفین و جلب رضایت افراد و با رعایت منافع عمومی حل و فصل کرد.

دادستان یزد با بیان اینکه حوادث اخیر همچون حادثه متروپل و سیل به اقناع بیشتر مردم در حوزه پایبندی به ضوابط و توجه به ایمنی ساختمان ها منجر شد، تصریح کرد: پیچیدگی و وسعت حوزه نظام مهندسی کار را سخت می کند و باید تلاش کرد تا اختلاف نظر ها در دستگاه های متولی را نیز به حداقل رساند و به دیدگاه های مشترک ختم کرد.

وی تاکید کرد: مسئله تعارض منافع در این حوزه جدی است و باید ضوابطی که در راستای جلوگیری از تعارض منافع تدوین و ابلاغ شود مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما