شناسهٔ خبر: 55694350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه خبر داد؛

بدهی ۲۶ میلیارد تومانی تیم والیبال شهرداری ارومیه

ارومیه – سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه از بدهی ۲۶ میلیارد تومانی شهرداری ارومیه به کادر، بازیکنان و مربی فنی این تیم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای اسلامی شهر ارومیه، علی مصطفی زاده در خصوص حذف تیم شهرداری از لیگ برتر اظهار داشت: بودجه تیم شهرداری والیبال ارومیه در سال ۱۴۰۱ توسط شورای قبلی در دی ماه ۱۴۰۰ صفر اعلام و در این راستا تیم شهرداری والیبال ارومیه به طور خواسته یا ناخواسته رو به انحلال و عدم تیم‌داری کشیده شد.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن شورای جدید در خرداد ماه امسال اعضای شورای سعی بر احیای باشگاه تیم شهرداری ارومیه داشته و ساماندهی این تیم را در اولویت امور خود قرار دادند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: با توجه به برگزاری جلسه با مدیرکل تربیت بدنی و رئیس هیئت والیبال، اعضای شورای و شهردار ارومیه موضوع والیبال مورد بررسی و طی ۲ ماه گذشته شورای شهر ارومیه مصوبه واریز حق ورودی تیم والیبال شهرداری ارومیه را در صحن شورا مصوب کردند.

مصطفی‌زاده با اشاره به اینکه بودجه شهرداری ارومیه صفر اعلام شده بود تصریح کرد: در کمیته تطبیق فرمانداری این مصوبه با ایراد قانونی مواجه شد و علی‌رغم نظر مثبت تمام اعضا قانون سد راه شده و این مصوبه دوباره به صحن شورا بازگشت.

وی گفت: با توجه به بررسی‌ها و فعالیت‌های انجام شده شورای شهر ارومیه دوباره بر این مصوبه رأی داده و به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده شد.

مصطفی‌زاده گفت: اواسط تیرماه متوجه این موضوع شدیم که بایستی بودجه باشگاه شهرداری ارومیه با توجه به اصلاحیه انجام شده از صفر خارج و بدهی ۲۶ میلیارد تومانی داخلی و خارجی آن پرداخت شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تیم شهرداری ارومیه به کادر، بازیکنان و مربی فنی در مجموع ۲۶ میلیارد تومان بدهی داشته بایستی به تسویه بدهی خود اقدام کرده و طی امسال در حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای تیم شهرداری ارومیه در نظر گرفته شده بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه بیان‌کرد: در حدود ۴۶ میلیارد تومان برای بودجه شهرداری ارومیه در صحن شورای اسلامی آورده در این راستا مصوبه باز دوباره مورد تأیید شورای فرمانداری قرار نگرفت و به صحن شورا بازگشته و طی بررسی‌های انجام شده به شورای حل اختلاف استان که متشکل از استاندار آذربایجان‌غربی و رئیس دادگستری و نمایندگان مجلس بود ارجاع و با توجه به دفاع انجام شده در شورای حل اختلافات استان در نهایت مصوبه شورا حکم تأیید تیم‌داری را صادر کرد.

وی عنوان کرد: وزارت کشور مجوز لازم را برای تیم‌داری شهرداری ارومیه صادر نمی‌کرد و با توجه به تلاش‌های شورای اسلامی و نماینده مجلس آقای جلال زاده وزارت کشور اقدام به تأیید مجوز به تیم‌مداری شهرداری ارومیه انجام داد و تیم شهرداری ارومیه با کسب مجوز طی امسال می‌توانست در لیگ برتر والیبال شرکت نماید.

مصطفی زاده با ابراز تأسف اعلام کرد: طی نامه‌نگاری‌های انجام شده از طرف فدراسیون والیبال کشور در خصوص بدهی‌های شهرداری در قراردادها بازیکنان و حق ورودی تیم والیبال که چند روزه گذشته پرداخت شده این باشگاه را دچار مشکل کرد و با سنگ‌اندازی و احمال کاری موجود باعث بروز مشکلات شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فدراسیون والیبال ایران طی اطلاعیه اعلام کرد به دلیل عدم اقدام مسؤولان باشگاه شهرداری ارومیه در ثبت بازیکنان و تسویه بدهی از لیگ برتر والیبال حذف شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: شورای اسلامی شهر ارومیه به رایزنی خود در خصوص منتفی شدن این تصمیم ادامه خواهد داد و امید است روزنه‌ای به وجود آید که دوباره تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر حاضر شود.

مصطفی‌زاده خاطرنشان کرد: مردم ارومیه به عنوان تحلیل گر و آنالیز گر والیبال هستند و تمام سعی خود را خواهیم کرد که این تیم در لیگ برتر حضور یابد.

این وی خاطر نشان کرد: به طور قطع اگر برای ما مسجل شود احمال کاری در این امر وجود داشته از ابزار نظارتی شورای شهر استفاده خواهد شد.

مصطفی زاده اضافه کرد: این اطلاعیه باعث مکدر شدن خاطر ما شده است اما تمام سعی خود را خواهیم کرد که در دقیقه این تیم به لیگ بازگردد و این ناامیدی از جوانان به دور نگه داریم.

وی عنوان کرد: بدهی ۲۶ میلیارد تومانی تیم شهرداری ارومیه بایستی پرداخت شود و این بدهی نیز مشکوک است که بایستی بازرسی لازم انجام و احمال کاری در این امر وجود دارد که به طور حتم اگر قصوری وجود داشته، پیگیر موضوع خواهیم بود.

نظر شما