شناسهٔ خبر: 55694341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شورای حل اختلاف ویژه مهندسان ساختمان در یزد راه اندازی شد

یزد- شورای حل اختلاف ویژه مهندسان ساختمان با حضور دادستان یزد به منظور تسریع در حل اختلاف در دعاوی مرتبط با این حوزه راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حداد، رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح شورای حل اختلاف ویژه مهندسان ساختمان اظهار داشت: پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی از مزایای استفاده از نهادهای سازشی در حل اختلافات و تعارضات است.

وی افزود: شورای حل اختلاف نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک شورای ویژه و تخصصی می تواند در حل اختلافات و تعارضات مرتبط با صنعت ساختمان بسیار اثرگذار باشد.

حداد ادامه داد: حل اختلافات و فصل خصومت ها با استفاده از ظرفیت نهادهای سازشی اعم از نهاد داوری، میانجیگری و شورای حل اختلاف، می تواند کمک شایانی به دستگاه قضایی کند تا از ورود بی رویه پرونده هایی که ماهیت قضایی نداشته و امکان سازش در آنها فراهم است، پیشگیری کند و ضمن حل و فصل اختلافات خرد در یک بستر ساده و کم تشریفات، وقت و انرژی مجموعه قضایی برای حل پرونده های مهم و زمان بر صرف شود.

وی، بر اعتمادآفرین بودن نهادهای سازشی تأکید کرد و گفت: اگر بنابر این است که از توان علمی و عملی قضات در پرونده های مهم قضایی بهره برده شود، به نهادهای سازشی فعال و پویا نیازمندیم که اعتمادآفرین و اثرگذار باشند.

حداد در مورد موضوع داوری نیز اظهار داشت: تفاهم نامه ای با کانون داوری تنطیم شده و امید است با قرار دادن شرط داوری در قراردادهای مرتبط با صنعت ساختمان، شرایطی ایجاد شود تا در صورت بروز مشکل، بتوان موضوع را از طریق نهاد داوری حل و فصل کرد.

نظر شما