شناسهٔ خبر: 55693372 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

واکنش ساپینتو به کسب اولین برد با استقلال

فارس

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: جنگیدم تا این بازیکنان به استقلال بیایند. ما برای قهرمانی به نیمکت قوی هم نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پس از پیروزی ۳ بر یک مقابل ملوان اظهار داشت: ما در نیمه اول هم لیاقت برد را داشتیم. باید بازی ۲ یا ۳ بر صفر می‌شد. حتی قبل از اینکه حریف گل بزند ما چند موقعیت روی دروازه ملوان ایجاد کردیم.

*فشار زیادی به ملوان آوردیم

سرمربی استقلال گفت: خیلی قوی ظاهر شدیم و فشار زیادی آوردیم. اجازه ندادیم بازی خوبی انجام بدهند. به فوتبال مستقیم رو آوردند. اشتباه کوچکی در نیمه اول داشتیم که از روی اوت به گل رسیدند. این اشتباه خط دفاعی ما نبود. اشتباه تمرکزی بود. روی این‌ها کار کرده بودیم. از این اتفاق در بازی قبلی درس عبرت گرفته بودیم با این حال امروز هم گل خوردیم.

*روی ذهن بازیکنان کار کرده بودم و با همان سیستم بازی سپاهان به میدان رفتیم

ساپینتو افزود: در نیمه دوم با اینکه یک بر صفر عقب بودیم ولی به خودمان و بازیکنان اطمینان داشتیم که سعی و تلاششان را می کنند. توانستیم نتیجه را عوض کنیم. در بازی قبلی با سپاهان این اعتقاد را نداشتیم و نتوانستیم نتیجه را عوض کنیم. این هفته روی بازیکنان و ذهنشان کار کردم. آن‌ها را آماده کردم که حتی اگر گل هم بخورند باید به بازی برگردند و تسلیم نشوند. با همان سیستم بازی با سپاهان ادامه دادیم. نخواستم سیستم را عوض کنم.

*تعویض هایم خیلی خوب جواب دادند

سرمربی استقلال تصریح کرد: در این بازی سیستم را به ۳-۳-۴ تغییر دادم و این تغییرات خوب جواب داد. تعویض‌هایمان هم خوب جواب دادند. با این روند باید بازی‌های دیگر را هم ادامه بدهیم. باید به خودمان اطمینان داشته باشیم و هیچ وقت تسلیم نشویم.

*پس از آن اتفاقات عذرخواهی کردم

سرمربی پرتغالی در مورد درگیری با اعضای هلال احمر گفت: وقتی ما گل خوردیم، آن‌ها شادی کردند.کمی دلخوری پیش آمد. در فوتبال این اتفاقات می‌افتد. بعد از آن من رفتم و عذرخواهی کردم. آن‌ها را در آغوش گرفتم و قضیه تمام شد.

*برای قهرمانی نیمکت قوی هم لازم دارید

وی در مورد اینکه برخلاف بازی هفته اول، بازیکنان نیمکت نشین استقلال در بازی امروز شکل بازی را تغییر دادند، عنوان کرد: جنگیدم که این بازیکنان را بیاورند. برای قهرمانی نه تنها به ۱۱ نفر بلکه نیمکت قوی هم لازم دارید تا بتوانید در کل لیگ با آن‌ها بازی کنید و قهرمان شوید.

*ناراحتم که ارسلان مطهری و حسینی را کنار گذاشتم

ساپینتو افزود: خیلی ناراحتم که دو بازیکن خیلی حرفه‌ایم را کنار گذاشتم. ارسلان و حسینی واقعا لایق بودند بمانند. هفته خیلی سختی برایم بود. لایق بیرون رفتن نبودند. کیفیت این را داشتند که با ما باشند ولی در لیست مشکل فضا داشتیم که باید تغییراتی انجام می‌دادیم. جز این کاری نمی‌توانستیم انجام بدهیم. این برد را می‌خواهم به آن‌ها، خاقانی، امید و آن‌هایی که نیامدند تقدیم کنم. آمانوف با ما هست. بازیکنانی که امروز با ما نیستند. این برد برای آن‌ها هم هست. رقابت خیلی سختی در تمرین بین این بازیکنان وجود دارد. این برای همه‌شان خوب است چون باید به لول بالا برسند.

*لیاقت این را داشتیم تا در نیمه اول هم ۳ - ۴ گل بزنیم

سرمربی استقلال در خصوص اینکه این تیم در نیمه اول تحت تاثیر بازی ملوان بود اما در نیمه دوم تفکرات تاکتیکی‌اش اجرا شد، گفت: لیاقت این را داشتیم که در نیمه اول هم ۴-۳ گل بزنیم ولی از فرصت ها استفاده نکردیم. یک توپ بلند ارسال کردند. اوت انداختند و بعد از آن هم گل به ثمر رسید. به بازیکنان گفتم بعد از اینکه یک گل ناعادلانه می‌خورید باید برای ان بجنگید. همه تیم ها منتظرند تا از اشتباه ما استفاده کنند. ما نباید از این اشتباهات داشته باشیم.

* موافق این نیستم که در دفاع مشکل داریم

وی در مورد اینکه استقلال در دفاع مشکل دارد و در یک بازی بدون تماشاگر مقابل تیمی که تازه از لیگ یک آمده دو بار شانس آورد که گل نخورد، گفت: با این موافق نیستم که در دفاع مشکل داریم. فقط یک ضد حمله سریع در نیمه دوم داشتند. هر تیمی سخت است. در این لیگ تیم راحتی نداریم. ببینید که بعدا چه تیم‌هایی می‌آیند ملوان را ببرند.

* در این یک ماه استقلال به حالت مطلوب خودش می رسد
سرمربی استقلال در خصوص اینکه امسال این تیم بر خلاف فصل گذشته راحت گل می خورد، اظهار داشت: ما روی کارهای تهاجمی خیلی کار کردیم. باید در دفاع هم کمی عملکردمان خوب باشد. زمان زیادی برای پیشرفت داریم. مطمئنم در این یک ماه تیم به حالت مطلوب خودش می رسد.

نظر شما