شناسهٔ خبر: 55678470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گلستان:

هیچ مدیری بدون هماهنگی استانداری تغییر نکند/ تمام مصوبات و تسهیلات باید شفاف سازی شود

مهدی باقریان

استاندار گلستان با اشاره به اینکه هر گونه تغییر در سطح مدیران کل استان باید با هماهنگی استانداری صورت بگیرد، گفت: هدف از این امر حفظ جایگاه استاندار و بررسی برخی سوابق است.

صاحب‌خبر -

دکتر علی محمد زنگانه عصر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان با اشاره به اینکه ادارات ما باید از روزمره گی بیرون بیایند، اظهار کرد: ادارات و نهادهای استان باید به سمت تحول خواهی بروند.

وی با بیان اینکه هر حرکتی که بخواهد تحول را در استان کُند سازد قابل پذیرش نیست، افزود: توصیه من به همه کسانی که در برابر تحول و توسعه استان مقاومت می کنند این است که اگر مخالفتی هم با دولت و پیشرفت اقتصاد مردم دارند آن را کنار بگذارند و با همدلی به توسعه استان کمک کنند. 

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه همه مدیران و دلسوزان استان باید حول سند راهبردی استان که ۳۰ سند بخشی ذیل آن تهیه شده است کار کنیم، خاطرنشان کرد: هر کس با سند راهبردی استان و ضرورت اجرای آن مشکل دارد بیاید با من صحبت کند تا به صورت علمی و منطقی وی را توجیه و اقناع کرده و مانع از صحبت بدون علم افراد شویم.

زنگانه از تشکیل قرارگاه شهید همدانی توسط روابط عمومی استانداری تشکر کرد و گفت: این اتفاق یک کار خوب و پخته ای است که باید در طی سال تداوم پیدا کند.

وی در توصیه به رسانه ها به ویژه خبرگزاری های مستقر در استان گلستان، ادامه داد: توصیه من این است که خبرگزاری ها حول مسائل مهم و اساسی استان نشست های تخصصی را برگزار کنند که مثلا خلیج گرگان یکی از اولویت های این موضوع خواهد بود. 

استاندار گلستان در تذکری به مدیران ارشد استان گلستان، تاکید کرد: تمامی مصوبات و تسهیلات اعطایی دولتی به دستگاهها و بخش خصوصی در هر قالبی باید در یک سایت و پنل مشخص و شفاف اعلام شود زیرا مردم به عنوان شهروند حق دارند بدانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به چه کسی و به چه علتی تسهیلات داده است.

 زنگانه با اشاره به اینکه همواره به مدیران گفته ام که ۱۰۰ درصد باید از رسانه های منتقد دلسوز حمایت شود، اضافه کرد: البته باید دستگاههای متولی در برابر کسانی که مردم را با اخبار گذب و سیاه نمایی دلسرد کرده و به افراد در کمال بی اخلاقی تهمت می زنند به صورت جدی برخورد شود. 

وی بر لزوم اهتمام مدیران به شعار سال تاکید کرد و گفت: باید ارزیابی ها نیز بر این اساس بوده و در هفته دولت از همه دستگاه ها بخاهیم که بگویند چقدر در مسیر شعار سال حرکت کرده اند.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه هیچ مدیری بدون هماهنگی استاندار تغییر نباید کند، افزود: سایر مدیران هم حق همکاری با مدیری که بدون‌هماهنگی منصوب شده است ندارند و اگر مدیران با وی همکاری کرده و جلسه ای برگزار کنند در اندیشه تغییر هر دو مدیر خواهیم بود.

زنگانه با اشاره به اینکه این مساله بخاطر حفظ جایگاه استانداری و کنترل برخی مسایل است و بدهیم وجه مساله شخص بنده نیست، ادامه داد: مثلا کسی را که بدون هماهنگی با استانداری قصد انتصاب داشتند در بررسی های ما مشخص شد در فتنه فعال بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما