شناسهٔ خبر: 55678276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

افزایش متکدیان به ظاهر فقیر در نیشابور

حاجمنتد، رئیس کمیته امداد نیشابور گفت: کمک های دلسوزانه مردم باعث افزایش متکدیان به ظاهر فقیر در این شهرستان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، ذبیح الله حاجمنتد، رئیس کمیته امداد نیشابور در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، با بیان اینکه افراد واجد شرایط بر اساس دهک بندی های انجام شده از خدمات کمیته امداد به صورت تک خدمتی و چند خدمتی بهرمند می‌شوند، گفت: ۱۵ هزار و ۷۰۴ خانواده تحت پوشش کمیته امداد نیشابور هستند که ماهانه مستمری برای فراهم کردن اقلام اولیه زندگی دریافت می‌کنند.

 

وی یکی از دلایل کاهش آمار طلاق را برگزاری دوره های آموزشی سبک زندگی برای زوج های جوان دانست و اظهار کرد: در سال گذشته بیش ۲۳۳ سری جهیزیه با اعتباری افزون بر ۴ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان به عروس و داماد های مددجو که در کلاس های سبک زندگی شرکت کرده بودند، اهدا شده است.

 

ذبیح الله حاجتمند، با اشاره به اینکه دلسوزی های مردم باعث افزایش متکدیان در سطح شهر و فروپاشی بنیان خانواده شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد متکدیان به صورت باند در سطح شهر مشغول گدایی هستند و بارها اعلام کرده ایم که کمیته امداد آمادگی لازم را در جهت پوشش این افراد را دارد ولی درآمد گدایی را به مستمری کمیته ترجیح می‌دهند.

و امروز دغدغه اصلی ما جولان اعتیاد زنان و دختران جوان نیشابوری است.

 

وی تصریح کرد: ۳۰۰ خانواده مددجو در نیشابور نیازمند اقلام بهداشتی و پزشکی نظیر؛ ایزی لایف، انسولین و.. هستند که از ابتدای سال جاری نتوانسته ایم نیاز های این مددجویان را پوشش دهیم.

نظر شما