شناسهٔ خبر: 55678270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاندار مرکزی:

فعالیت‌های مرتبط با دفاع مقدس باید به تحول معنوی در جامعه منجر شود

«مخلص الائمه» با بیان اینکه خروجی فعالیت‌های دفاع مقدس باید تحول معنوی در همه ابعاد باشد، گفت: باید همه ظرفیت‌ها برای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته دفاع مقدس پای کار بیاید.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی عصر امروز (چهارشنبه) در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه ارزشمند و ذخیره معنوی ملت ایران است و این نسخه شفابخش و کارآمد قابلیت بهره‌گیری برای سایر مقاطع و شرایط را دارد و باید برای نسل جوان به خوبی تبیین شود.
 
استاندار مرکزی افزود: نسل جوان نیازمند بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس است و در این راستا باید خلاقیت و ابتکار مورد نظر قرار گیرد.
 
وی بیان کرد: مخاطب اصلی برنامه های دفاع مقدس علاوه بر اینکه عموم مردم هستند، جوانان و نوجوانان باید بیشتر مورد توجه باشند؛ چراکه دشمنان برای اثرگذاری بر اذهان این قشر برنامه ریزی کرده اند.
 
مخلص الائمه با بیان اینکه خروجی فعالیت های دفاع مقدس باید تحول معنوی در همه ابعاد باشد، گفت: باید همه توان و ظرفیت ها برای باشکوه برگزار شدن برنامه های هفته دفاع مقدس پای کار بیاید.
 
وی افزود: تقارن ایام اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس فرصتی بسیار مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید به خوبی از آن استفاده کرد.
 
استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مدارس در سال جاری حضوری برگزار خواهند شد، گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در سال جاری بعد از دو سال بیماری کرونا و رویکردهای گذشته، نیاز به نگاه متفاوت در هفته دفاع مقدس داریم و مدارس باید از ابتدای سال جاری رنگ و بوی فرهنگ ایثار و شهادت به خود بگیرند.
 
وی تأکید کرد: استان مرکزی آمادگی کامل برای برگزاری برنامه هفته دفاع مقدس را دارد و شهرستان ها باید در این خصوص آمادگی کامل را داشته باشند.
 
مخلص الائمه با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه با محتوای جهاد تبیین بیان کرد: با توجه به تجربیات گذشته، نیاز است که نمایشگاه دفاع مقدس با رویکردهای مختلف در کلیه نقاط استان برگزار شود و پیاده‌راه امیرکبیر ظرفیتی مناسب است که باید مورد توجه قرار گیرد و شهرداری اراک باید از این ظرفیت بهتر استفاده کند.
 
وی افزود: نیاز است دانشگاه های استان اقدامات ویژه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس داشته باشند و تنها به چاپ بنر و پوستر اکتفا نشود.
 
استاندار مرکزی ادامه داد: ایجاد رقابت بین مساجد و کانون های فرهنگی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک ضرورت مهم است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید رویکرد مسجدمحوری را بیشتر مد نظر قرار دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: اقدامات دستگاه های استان در حوزه فعالیت های دفاع مقدس ارزیابی خواهد شد و آموزش و پرورش نقش ویژه ای در این هفته دارد و باید مدارس و مراکز آموزشی پای کار بیایند.
 
انتهای پیام/ 

نظر شما