شناسهٔ خبر: 55677962 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

چگونه با استفاده از فیلترها صندوق ورودی جیمیل خود را کنترل کنیم؟

ممکن است مواقعی پیش آید که صندوق ورودی جیمیل شما با تعداد زیادی پیام پر شود؛ در این شرایط فیلترهای جیمیل می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نبض فناوری، فیلترها یک ویژگی پوشه مانند جیمیل هستند. این فیلترها به شما این امکان را می‌دهند که پیام‌ها را برچسب‌گذاری، بایگانی، حذف، ستاره‌دار و ایمیل‌ها را به‌طور خودکار فوروارد کنید.

می‌توانید فیلترهای رایج ایجاد کنید یا ایمیل‌های خود را جستجو کنید تا همه ایمیل‌هایی را پیدا کنید که با معیارهای خاص مطابقت دارند. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

1.روی "نوار جستجو" در بالا کلیک کنید.

2.روی نماد با سه خط افقی با خطوط اسلاید از بین آنها کلیک کنید.

3.یک منوی فیلتر بلافاصله باز می شود که به شما امکان می دهد یک فیلتر با پارامترهای مختلف ایجاد کنید، از جمله فرستنده و گیرنده (اگر چندین آدرس دارید)، محتوای موضوع، کلمات کلیدی در متن ایمیل، اندازه ایمیل، تاریخ ارسال یا دریافت شده و اینکه آیا ایمیل پیوست دارد یا خیر.

4.پس از وارد کردن معیارهای جستجو، روی « create filter» یا «search» کلیک کنید.

نکته مهم:

برای فیلتر کردن پیام‌های خود، توصیه می‌شود از Gmail روی دسکتاپ خود استفاده کنید زیرا نمی‌توانید فیلترها را روی برنامه تلفن همراه اعمال کنید.

وقتی فیلتری ایجاد می‌کنید، فقط پیام‌های دریافتی جدید تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

اگر شخصی به پیامی که قبلاً فیلتر کرده‌اید پاسخ دهد، پاسخ تنها در صورتی فیلتر می‌شود که معیارهای جستجو را نیز برآورده کند.

می‌توانید از درون ایمیلی که قبلاً دریافت کرده‌اید، یک فیلتر ایجاد کنید. به این صورت است:

1.جیمیل را روی دسکتاپ خود باز کنید.

2.کادر کنار ایمیل مورد نظر خود را علامت بزنید.

3.روی منوی سه نقطه ای به نام «more» کلیک کنید.

4.از منوی کشویی بر روی گزینه “Filter messages like these” کلیک کنید.

5.هر معیار فیلتر اضافی را وارد کنید.

6.روی " Create filter " کلیک کنید.

مزایای استفاده از فیلترهای جیمیل:

پیام های مهم را اولویت بندی کنید.

تمام صورتحساب ها، پرداخت ها و رسیدهای خود را در یک مکان نگه دارید.

به طور خودکار اطلاعات مهم را در بایگانی ذخیره کنید، از جمله شماره سفارش، شماره پیگیری و سایر جزئیاتی که ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشید.

پیام‌ها را به‌طور خودکار فوروارد کنید یا از یک الگوی سفارشی برای پاسخ دادن به پیام‌های خاص استفاده کنید.

    پیام های کمتر مهم را در یک مکان نگه دارید.

منبع: نبض فناوری

برچسب‌ها:

نظر شما