شناسهٔ خبر: 55677954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

تسهیلگری در توسعه آموزش از راه دور در استان‌ها

عادله جوادزاده

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تسهیل‌گری و مانع‌زدایی در مسیر توسعه آموزش‌های مؤثر به شکل مجازی و از راه دور مورد تاکید و توصیه ما است.

صاحب‌خبر -

احمد محمودزاده عصر چهارشنبه ۲۶ مردادماه در همایش کارشناسان و رابطان حوزه آموزش از راه دور استان‌های کشور در اردبیل اظهار کرد: در قالب این گردهمایی سعی داریم تا از نقطه‌ نظران کارشناسان آموزش از راه دور بهره‌مند شده و با توسعه مشارکت‌های مردمی اهدافمان را در این بخش تحققی عینی ببخشیم.

وی سیاست وزارت آموزش و پرورش را تاکید بر آموزش حضوری و چهره به چهره اعلام کرد و گفت: در کنار آموزش حضوری و چهره به چهره، به اجبار برای گروه‌های سنی بزرگسال و لازم‌التعلیم جا مانده از تحصیل باید آموزش‌های از راه دور ارائه شده که بستر این کار با توجه به شرایط کرونایی و آموزش مجازی در ۲ سال گذشته در آموزش و پرورش فراهم شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما ۲ طرح ویژه را در حمایت از آموزش از راه دور دنبال می‌کنیم که گام اول همگانی‌سازی مجوزها در تقویت نظام آموزش از راه دور است تا علاقه‌مندان بتوانند در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.

محمودزاده افزود: سعی ما بر این است تا در بستر نظام الکترونیکی و فضای مجازی توسعه برنامه‌های آموزش از راه دور را تقویت کرده و در این زمینه آیین‌نامه‌ها را به سمت تسهیل‌گری و مانع‌زدایی سوق دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که به هر عنوان از چرخه آموزشی حضوری جا مانده‌اند، در قالب آموزش غیرحضوری و از راه دور به صورت ترکیبی و تلفیقی می‌توانند از فضای آموزشی و تربیتی استفاده کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از ادغام برخی از طرح‌ها در آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: با همکاری معاونت آموزش متوسطه بخشی از طرح‌های آموزش برای بزرگسالان، متفرقه، داوطلبان آزاد و ایثارگران با شرایط متفاوت از گذشته انجام می‌شود تا آنها بتوانند از آموزش‌های با کیفیت بالا استفاده کنند.

محمودزاده بیان کرد: در بخش مشارکت‌های مردمی نیز سعی ما بر این است تا طرح‌های مختلفی را اجرایی و عملیاتی کنیم تا با همکاری خیرین بتوانیم به توسعه فضاهای آموزشی کمکی جدی داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما