شناسهٔ خبر: 55677907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

سنجه کنکور را قبول نداریم

عادله جوادزاده

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سنجه ارائه شده در کنکور سراسری را قبول نداریم چرا که کمترین ارزیابی از دانش‌آموزان در این فرآیند انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

احمد محمودزاده امروز ۲۶ مرداد در نشست مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: تنها ۱۲ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند در حالی که ۸۸ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و به عناوین مختلف تحصیل خود را انجام می‌دهند.

وی سنجه انجام شده در کنکور را قابل قبول ندانست و تصریح کرد: این سنجه مورد پسند آموزش و پرورش نیست چرا که یک نگاه تک بعدی به این حوزه وجود دارد در حالی که کنکور باید بر اساس سوابق تحصیلی و ارزیابی درست در وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در ابعاد آموزشی و تربیتی انجام شده تا راه‌یافتگان به دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان ارزشمدار باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در وضعیت کنونی سنجه‌ای که در کنکور انجام می‌شود، اشتباه است در حالی که نظام آموزش و پرورش سعی دارد تا به سمت کیفی‌سازی حرکت کرده و در ابعاد مختلف جایگاه‌های ممتازی را نیز در سال‌های اخیر در المپیادها به دست آوردیم که نشان از کیفیت تحصیل در آموزش و پرورش است.

محمودزاده افزود: هر چند برخی ایرادات و اشکالاتی نیز در نظام تعلیم و تربیت مشهود است اما در دولت سیزدهم سعی بر تقویت نظام آموزشی و تربیتی عدالت‌محور است تا زمینه برای بروز و ظهور استعدادها به شایستگی فراهم آید.

وی راه‌یافتگان به مدارس سمپاد را دارای ضرایب هوشی بالا عنوان کرد و ادامه داد: کیفیت آموزشی در همه مدارس باید ارتقا یافته و بر اساس آزمون‌های مستمر و آمادگی که به انجام می‌رسد، وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی ارزیابی شود.

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید شاخص‌های مناسب آموزشی و پرورشی در قبولی کنکور مد نظر باشد وگرنه با تست‌زنی و ارزیابی‌های سطحی نمی‌توان فرآیند آموزش و پرورش و کیفیت آن را زیر سؤال برد.

وی از شرکای آموزش و پرورش خواست تا نظام تعلیم و تربیت را در ارتقای کیفی آموزش کمک کرده و به بهبود فرآیندها در این نظام بر اساس سند تحول کمک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سند تحول آموزش و پرورش از ۲۵ محور اساسی و راهگشا، پنج محور مختص معلم است که از او به عنوان عنصر اصلی نظام تعلیم و تربیت یاد شده و باید پرچمدار تغییر و تحول کیفی در نظام آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام

نظر شما