شناسهٔ خبر: 55677904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نیمه تابستان انجام شد

برداشت میوه بهشتی انجیر در نمهیل خلخال

عادله جوادزاده

برداشت میوه بهشتی انجیر از باغات روستای هدف گردشگری نمهیل خورش‌رستم خلخال آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال عصر چهارشنبه ۲۶ مردادماه در جریان بازدید از عملیات برداشت میوه انجیر در نمهیل خورش‌رستم خلخال اظهار کرد: در این منطقه گردشگری ۳۰۰ خانوار زندگی می‌کنند که عمده محصول تولیدی آنها شامل انجیر، انار و محصولات زراعی با کیفیت است.

محمد شادخاطر تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۰۰ تن انجیر با کیفیت در چهار نوع در این منطقه تولید و روانه بازار می‌شود که ۲۰ هکتار از باغات این شهرستان متعلق به درخت انجیر است.

وی خواص این میوه بهشتی را در مداوای بیماری‌های مختلف و تسکین و آرامش افراد جامعه یادآور شد و گفت: از نیمه‌های مردادماه برداشت انجیر در این منطقه گردشگری آغاز می‌شود تا در چهار نوع باغداران بتوانند محصول خود را برداشت کرده و روانه بازار مصرف کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال به تنوع تولید میوه انجیر در این منطقه اشاره کرد و افزود: انجیر سیاه، سبز، طارم و بید امینی از جمله گونه‌های انجیر تولیدی در نمهیل خلخال است که از مشهوریت و معروفیت خاص برخوردار است.

شادخاطر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نمهیل از روستاهای هدف گردشگری در جنوب استان اردبیل است که همه‌ ساله در فصل برداشت محصولات باغی به ویژه انجیر و انار گردشگران بیشماری را پذیرایی می‌کند تا آنها بتوانند در باغات این شهرستان لحظات و ساعات خوشی را سپری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال اضافه کرد: عمده محصول تولید شده این منطقه به بازارهای داخلی و شهرهای همجوار حمل می‌شود تا با قیمت مناسب امکان تهیه آن برای گروه‌های مختلف جامعه فراهم آید.

انتهای پیام

نظر شما