شناسهٔ خبر: 55677856 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکاپوی جانشینان جانسون در میانه تورم کم سابقه در انگلیس

دو نامزد جانشینی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تمام تلاش خود را برای جلب ارای اعضای حزب و بدست اوردن کلید دفتر نخست وزیری به کار بسته اند .

صاحب‌خبر -

سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ،  دو نامزد جانشینی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در حالی تمام تلاش خود را برای جلب ارای اعضای حزب و بدست اوردن کلید دفتر نخست وزیری به کار بسته اند که تازه‌ترین نظر سنجی منتشر شده در نشریه گاردین نشان می‌دهد اعضای حزب محافظه کار برغم پرونده رسوایی‌های که جانسون ببار اورد او را شایسته‌تر از دو نامزد جانشنی اش می‌دانند.

<div id="video-display-embed-code_8408464"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3545411/8408464?width=600&height=350"></script></div>


در این نظر سنجی ۶۳ درصد، جانسون را بر لیز تراس وزیر خارجه دولتش و ۶۸ درصد جانسون را بر ریشی سوناک وزیر خزانه داری مستعفی اش ترجیح می‌دهند.
با این حال فعلا لیز تراس بخت نخست جانشینی بوریس جانسون است. نتیجه نهایی را رای ۱۶۰ هزار عضو حزب حاکم محافظه کار تعیین می‌کند؛ و انانند که از میان این دو نامزد، یکی را به عنوان نخست وزیر ۶۷ میلیون انگلیسی تعیین می‌کنند
خارج از دایره حزب حاکم محافظه کار و در میان احاد جامعه، اولویت، سامان دادن به مشکلات روز افزون اقتصادی است که هر روز چشم انداز بدتری درباره ان ارائه می‌شود که دو رقمی شدن نرخ تورم در این کشور و رسیدن به بالاترین میزان در بیش از چهار دهه اخیر از جمله انهاست.
اندروبیلی رییس بانک مرکزی انگلیس بتازگی در نشستی گفت: گمانم این است که درباره بحران مواد غذایی و قیمت آن‌ها به شرایط آخرالزمانی می‌رسیم.
به گفته نهاد‌های ناظر بخش عمده افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس ناشی از اقدام دولت‌های غربی در تحریم روسیه است. افزایش بهای انواع کالا‌ها و خدمات به ویژه بهای مواد غذایی و انرژی در انگلیس هزینه‌های زندگی را در این کشور به بالاترین میزان در ده‌های اخیررسانده و چهارمین بار در هفتاد سال اخیر دو رقمی کرده و به گفته موسسات خیریه حتی شماری از شاغلان را به کمک گرفتن از بانک‌های غذا واداشته است.
براساس تازه‌ترین براورد‌ها متوسط هزینه انرژی خانوار‌ها را از هشتصد پوند در سال به حدود پنج هزار پوند افزایش خواهد یافت شرایطی که نگرانی‌های گسترده‌ای در جامعه انگلیس ایجاد کرده است.
یک شهروند انگلیسی در این باره گفت: من برای مردمی که در این شرایط رنج می‌برند بسیار متاسفم، قیمت همه چیز گران شده، بیشتر از همه انرژی و سوخت، در این شرایط خیلی از خانواده‌ها حتی از تامین ضروری‌ترین نیاز‌های زندگی هم درماندند. وعده‌های نامزد‌های نخست وزیری هم نمی‌تواند به مردم امید دهد، چرا که مردم از سیاستمداران، وعده‌های دروغ زیاد شنیدند.
گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد در حالی که سود شرکت‌های بزرگ نفتی به بالاترین میزان در ۱۴ سال اخیر رسیده، قشر‌های کم درامد در این کشور که زیر شدید‌ترین فشار‌های اقتصادی قرار گرفته اند، در ماه‌های اینده وضعیت بدتری خواهند داشت.

 

 

 


شات لیست
۱ – اندروبیلی – رئیس بانک مرکزی انگلیس
۲ – شهروند انگلیسی
------

نظر شما