شناسهٔ خبر: 55677776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بودجه امسال صندوق بیمه اجتماعی بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است

اصفهان- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر کشور گفت: بودجه این صندوق درسال جاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که دولت تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بیت‌الله برقراری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه بودجه سال گذشته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان بود، اظهار داشت: دولت این اعتبار را سال قبل کامل پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه صندوق در سال جاری رشد ۴۰ درصدی داشته است، افزود: بودجه امسال دولت برای صندوق بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تا مردادماه ۴۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اینکه این صندوق جزو صندوق‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: این صندوق هشت سطح درآمدی دارد و پرداخت براساس حق درآمدی نیست؛ برای مثال فردی که سطح یک درآمدی است و یک میلیون درآمد داشته باشد پنج درصد آن یعنی ۵۰ هزار تومان را در سبد بیمه قرار می‌دهد و فردی که در سطح هشت جامعه هدف است و ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان درآمد ماهانه دارد ۱۳۳ هزار تومان سهم بیمه پرداخت می‌کند و دولت نیز دولت نیز در هر کدام از سطوح دوبرابر حق بیمه فرد، پرداخت می‌کند.

برقراری با بیان اینکه جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان، عشایر و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر هستند، گفت: ۳۰ میلیون نفر در سطح کشور جامعه هدف این صندوق محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرد بیمه شده پس از بازنشستگی براساس حق بیمه‌ای که پرداخت کرده، مستمری دریافت می‌کند و برای مثال اگر فرد در سطح یک بیمه‌ای ۳۰ سال بیمه پرداخت کرده باشد یک میلیون تومان در ماه مستمری می‌گیرد و فردی که در سطح هشت بیمه‌ای است و مدت ۳۰ سال حداکثر حق بیمه (۱۳۳ هزار تومان) پرداخت کدده، ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کند ضمن اینکه مستمری‌ها افزایش سالانه دارد.

وی درخصوص چالش‌های صندوق تأمین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: دلیل بحرانی شدن صندوق‌هایی بازنشستگی تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری با چالش‌های موجود سابقه تأسیس آنهاست که برای مثال تأمین اجتماعی به ۱۰۰ سال می‌رسد با وجود این دولت تلاش می‌کند چالش‌های آنها را برطرف کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر با بیان اینکه این صندوق جوان و پویا است و تاکنون بر اساس محاسبات بیمه‌ای عمل کرده خاطرنشان کرد: سن ورود به این صندوق ۱۸ و بازنشستگی آن ۵۰ سال است و هم اکنون شمار بازنشستگان این صندوق به ۱۶۳ هزار نفر می‌رسد و نسبت پشتیبانی در این صندوق یک به ۱۰ است.

برقراری ابراز داشت: اگر برنامه‌ریزی ما مبتنی بر محاسبات علمی باشد و براساس محاسبات بیمه‌ای عمل کنیم، با چالش مواجه نخواهیم شد ضمن اینکه در این راستا برنامه پنج ساله نوشتیم و با این پیش بینی‌ها صندوق را از بحران احتمالی نجات دهیم و اگر منابع و مصارف تعادل داشته باشد محاسبات صندوق بهم نمی‌ریزد.

به گفته وی این صندوق هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال و یک هزار و ۸۰۰ دفتر کارگزاری در سطح کشور دارد. بیمه شدگان این صندوق از مستمری و ازکارافتادگی برخوردار می‌شوند.

نظر شما