شناسهٔ خبر: 55677663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کاربران شبکه‌های اجتماعی خواستار تدابیر ویژه برای پیاده‌روی اربعین شدند

سفر آسان اربعین را تدبیر ویژه کنید

روزنامه جوان

در آستانه اربعین حسینی و با حضور پرشور مردم در پیاده‌روی اربعین، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی از مسئولان خواستند از تجارب گذشته درس بگیرند و به فکر تدابیر ویژه برای سال پیش‌رو باشند.

صاحب‌خبر -

در آستانه اربعین حسینی و با حضور پرشور مردم در پیاده‌روی اربعین، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی از مسئولان خواستند از تجارب گذشته درس بگیرند و به فکر تدابیر ویژه برای سال پیش‌رو باشند. کاربران ضمن تشکر از برخی اقدامات انجام‌شده، به ویژه تأکید داشتند که افزایش گرمای هوا از سویی و افزایش جمعیت زائران بیش از هر سال نشان می‌دهد تسهیل شرایط سفر زائران حسینی نیازمند تدابیر ویژه است. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

جواد تاجیک:
وضعیت سرویس بهداشتی و نمازخانه استراحتگاه‌های بین‌راهی استان‌های منتهی به مرز‌ها در شأن مردم و زائران اربعین نیست. مردم انتظار دارند در فرصت باقی‌مانده اقدامی بشود.
سیدپویان حسین‌پور:
یکی از کار‌های خوبی که امسال شده، بازگشایی مرز خسروی ا‌ست که حداقل در سمت ایران، مجهزترین و مناسب‌ترین زیرساخت‌های مرزی را دارد... امیدوارم در روز‌های باقی‌مانده تا آغاز تردد زوار ایرانی اربعین، زیرساخت‌های پایانه در طرف عراقی هم تقویت شده و شرایط استقرار زوار و تردد مهیاتر شود...
علی پورمیرزائی:
شنیده‌ها از افزایش نجومی قیمت حمل‌ونقل در ایام اربعین حکایت دارد، چیزی حدود ۴۰ میلیون تومان برای رفت و برگشت یک اتوبوس از یزد به مرز شلمچه... شایسته است مسئولان استان تمام ابزار‌های قانونی و نظارتی خود را با توجه به تأکید رئیس‌جمهور به‌کارگیری کنند.
احمد ملایی:
حجم زائران اربعین هر ساله رو به افزایش است و باید از همین حالا به فکر بود، وگرنه دچار خدایی نکرده آسیب‌های خیلی غیرقابل جبران می‌شویم. به تسهیل رفت‌وآمدها، کاهش هزینه، تدابیر کولر‌ها و سایبان‌ها در مرز، استقرار اورژانس، افزایش نیرو‌ها برای افزایش سرعت عبور از مرز و... باید توجه کرد.
علی یوسفوند:
تجربه‌های سال‌های پیش نشون میده با این گرمی هوا و زیاد شدن جمعیت، اگر متولیان امور تدبیر ویژه‌ای برای اربعین و زائران آقا نکنند، ممکنه اتفاق‌های پرغصه‌ای بیفته.
یکی از کاربران توئیتر با نام «دلاک»:
جناب آقای رستم قاسمی! خواستم عرض کنم وضعیت قیمت پرواز‌های اربعین نیاز به یک ساماندهی متفاوت داره. مردم همچنان از وضعیت قیمت‌های چندبرابری ناراضی هستند. از دولت مردمی و دارای انگیزه در موضوع اربعین انتظار بیشتر است.
جلیل محبی:
جناب آقای دکتر وحیدی، وزیر محترم کشور! سلام علیکم. در طول سالیان گذشته مسئولان امر در خصوص سفر هموطنان به عتبات در ایام اربعین زحمات زیادی متقبل شدند، با این همه به علت کثرت زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) کاستی‌ها بسیار بوده است. با نزدیک شدن به ایام عزیمت زائران به نظر می‌رسد در مواردی باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.
لیلا وحیدی:
امسال به خاطر گرمی هوا خیلی از خانم‌ها ممکنه دچار گرمازدگی بشوند، در نتیجه باید هم یکسری امکانات مثل کولر و سایه‌بون و پنکه فراهم کرد و هم پیش‌بینیه اورژانس رو کرد. خواهش می‌کنم مسئولان پشت گوش نندازید تا خدایی نکرده اون روز اتفاقی بیفته.
فرهاد نظریان:
رایگان شدن اینترنت در مسیر نجف تا کربلا در ایام اربعین، خبر بسیار خوبی است. این موضوع همیشه دغدغه زائران اربعین بوده که الحمدلله امسال محقق شد.
کاربری با نام «روستازاده»:
شاید به چشم نیاد یا کمتر بهش توجه بشه، اما سرویس بهداشتی در مرز و بعد هم در مسیر پیاده‌روی یکی از مواردیه که اگر بهش دقیق فکر نشه، خیلی برای زائر عذاب‌آوره. خواهش می‌کنم مسئولان به این مسئله دقت کنن و اگر نیازه از همین الان به فکر باشن.

نظر شما