شناسهٔ خبر: 55677481 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

ادعای وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت!

اقتصادنیوز: عیسی زارع پور گفت: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته

صاحب‌خبر -

 

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری تاکید کرد: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

عیسی زارع پور درباره اختلال در پیام رسان اینستاگرام و این‌که گفته می‌شود این شبکه اجتماعی هم قرار است به سرنوشت مابقی چنین شبکه‌های دچار شود،گفت: فضاهای که هست را نمی‌دانم چه کسانی به وجود می‌آورد؟ بحث‌ها منفی است روز دوشنبه در مسیر تامین ترافیک بعضی از پلتفرم های خارجی مشکلی به وجود آمد چند ساعت هم حل شد و شرکت زیرساخت هم درخصوص اطلاعیه‌ای داد. 

وزیر ارتباطات و فناوری تاکید کرد: سرعت اینترنت افزایش یافته است. میزان دقیق آن را نمی‌دانم، اما افزایش یافته و به طور متوسط به حدود ۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. البته در حوزه ارتباطات ثابت وضعمان خوب نیست و این را بارها گفته‌ایم.

وی ادامه داد: یک پروژه زیربنایی را دنبال می‌کنیم و آن فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست که خوب پیش می‌رود و در هفته دولت هم شاهد افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در چند شهر خواهیم بود. اگر این روند شتاب بگیرد هم وضعیت اینترنت ثابت بهتر خواهد شد و مردم سرعت‌های چند ده برابری و حتی چند صد برابری را تجربه خواهند کرد و سرعت‌های اینترت ثابت و همراه بهتر خواهد شد.

زارع پور در رابطه با مقایسه اینترنت ایران و عراق و تفاوتی که به لحاظ سرعت اینترنت وجود دارد، عنوان کرد: وضعیت کاملاً قابل قیاسی است و شما می‌توانید اینترنت کشورها را مقایسه کنید این مشکل یک روزه و دو روزه نبوده و زیرساخت‌های کشور در بعضی حوزه‌ها ده سال است که نوسازی نشده و بخشی از مشکلات ما ناشی از آن است.

وی اظهار داشت: ما برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی کردیم و در لایه‌های توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی بی شهری و زیرساخت‌های دسترسی به اینترنت برنامه‌هایی را در حوزه اینترنت ثابت و اینترنت همراه طراحی کردیم که مسیر برنامه‌ای میان مدت و بلند مدت را شامل می‌شود. حق مردم است و آن را به عنوان یک حق بررسی می‌کنیم ان شاءالله در آینده نزدیک سرعت اینترنت بیشتر خواهد شد.

نظر شما