شناسهٔ خبر: 55677411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بی‌مهری قزوین به فرزندانش...

استاد درویشعلی بهروان اینانلی ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ در سکوت خبری درگذشت، بسیاری از هنرمندان ایران، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان از درگذشت این شاعر پیشکسوت بوئین‌زهرایی متأثر شدند اما مراسم تشییع و تدفین این هنرمند شاعر در سکوت و بدون حضور مسئولان در بوئین‌زهرا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

استاد درویشعلی بهروان اینانلی، شاعر پیشکسوت بوئین‌زهرایی متولد ۱۳۱۳ در یکی از روستاهای بخش مرکزی بوئین‌زهرا استان قزوین بود که ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در سن ۸۸ سالگی به علت کهولت سن چشم از جهان فروبست. پیکر این شاعر پیشکسوت یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در شهرستان بوئین‌زهرا با حضور  استاد زرگر، خواننده معروف موسیقی «دیمه دیمه» تشییع و تدفین شد. «ائل گورشو»، «گناه عای و آسیه»، «آنا یوردوم»، «هر شاعیر شهریاز اولمز» و «آتا یاور» از کتب این شاعر فقید است. از این شاعر مطرح ۳۰۰ نوار کاست شعر ضبط شده از اشعارش به یادگار باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، بسیاری از بزرگان علم و هنر، درویشعلی بهروان اینانلی را گنجینه هنر قزوین می‌دانستند چراکه این شاعر نامدار از دوستان و نزدیکان شهریار بود و قطعاً استاد شهریار تأثیر مثبت بسزایی در سبک شعری بهروان داشته است؛ اما با این توصیف هیچ‌یک از مسئولان ارشد استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و متولیان فرهنگ استان در مراسم خاکسپاری وی حضور نداشتند و محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین نیز تنها به ارسال پیام تسلیت اکتفا کرد.

در حاشیه مراسم خاک‌سپاری استاد بهروان، نصرت‌الله زرگر از اساتید برجسته حوزه موسیقی کشور ضمن تسلیت درگذشت استاد بهروان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: این شاعر یکی از اساتید شعر بود که موضوع وطن‌، ایل و مردم برایش اهمیت قابل توجهی داشت.

وی ادامه داد: این هنرمند بوئین زهرایی، همیشه در مردم‌داری اسوه بود و تا اواخر عمرش همچنان به مستضعفان و همچنین هنرمندان تهی‌دست کمک‌ می‌کرد و حتی شعرهای خود را به صورت رایگان در اختیار نوازندگان و عاشق‌ها می‌گذاشت.

زرگر با اشاره به خاطره‌ای از استاد بهروان بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ بزرگداشتی برای برخی شعرا ازجمله استاد بهروان از سوی اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد و طی هماهنگی‌های قبلی، مقرر بود من به همراه تیمی که داشتم بر روی صحنه شعر گیلیم‌خان را که ماه‌ها برای اجرای خوب آن تلاش و تمرین کرده بودیم به اجرا درآوریم.

وی در ادامه گفت: ناگهان چشمانم به نگاه استاد بهروان افتاد و چون مراسم برای ایشان بود شعر «آنایوردوم بوئین‌زهرا» را خواندیم، زمانی که پایین آمدیم استاد من رو در آغوش گرفت و از این کار ابراز شادمانی کردند.

در ادامه به سراغ پسر مرحوم استاد بهروان رفتیم، وی اظهار کرد: پدرم همیشه عاشق مردم و سرزمینش بود. صداقت در کار و گفتار از اصولی بود که این هنرمند همیشه به آن پای‌بند بود و پدرم بارها در محافل گوناگون اعلام کرده بود که آرامگاه ابدی‌ ایشان در بوئین‌زهرا باشد.

وی ادامه داد: کتاب‌های استاد بهروان در برخی کشورهای همسایه از جمله ترکیه به‌عنوان روش تدریس مقاطع مختلف تحصیلی ازجمله دکترا و فوق‌لیسانس مورد استفاده قرار می‌گیرد و این باعث افتخار خاندان اینانلو است.

انتهای پیام

نظر شما