شناسهٔ خبر: 55677233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

سازمان ملل: بیشتر مبتلایان به آبله میمون در اروپا و آمریکا هستند

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تا کنون ۳۵ هزار مبتلا به آبله میمون در جهان به ثبت رسیده که بیشتر آنان در قاره اروپا و آمریکا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر همچنان با شیوع ویروس کرونا در جهان، تدروس ادهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد که تعداد کل موارد ثبت شده ویروس آبله میمون در سراسر جهان به حدود ۳۵ هزار نفر رسیده است.

بر اساس گزارش دبیر کل سازمان جهانی بهداشت بیشتر موارد ثبت شده ویروس آبله میمون در اروپا و قاره آمریکا شناسایی شده است. این ویروس تا کنون در ۹۲ کشور جهان، افزایش ۲۰ درصدی نسبت به هفته گذشته داشته است.

این در حالی است که کارشناسان بهداشتی می‌گویند شمار مبتلایان احتمالاً کمتر از آمار گزارش شده است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا روز جمعه ابتلای دو کودک به بیماری آبله میمونی را تایید کرد که یکی از آن‌ها ساکن کالیفرنیاست و دیگری مقیم آمریکا نیست.

کارشناسان بهداشت عمومی در حال بررسی چگونگی ابتلای این کودکان به بیماری آبله میمونی هستند. این کارشناسان هشدار دادند آمریکا وارد برهه‌ای حساس برای مهار کردن این همه گیری شده است و پروفسور آن ریموین از دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید هر روز که می‌گذرد و ما اقدامی انجام نمی‌دهیم، احتمال اینکه بتوانیم این بیماری را مهار کنیم کمتر می‌شود./باشگاه خبرنگاران

نظر شما