شناسهٔ خبر: 55677215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر:

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌های استان بوشهر پرداخت شد

بوشهر -ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‎های این استان پرداخت شده است که از این میزان در دو نوبت در مجموع حدود ۲۴۰ میلیارد تومان به شهرداری بوشهر پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد جواد رستمی روز چهارشنبه در نشست خبری مدیران زیر مجموعه اقتصاد و دارایی استان بوشهر افزود: سایر شهرهای استان بوشهر نیز به تناسب جمعیت خود از اعتبارات ارزش افزوده برخوردار شدند.

وی بیان کرد: تکلیف مالیاتی استان بوشهر در سال گذشته هشت هزار میلیارد تومان بود که در سال جاری با افزایش ۵۰ درصدی به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رستمی ادامه داد: این افزایش سهم مالیاتی استان دیدگاه‌ها‎‌ را به این سمت برد که افزایش لحاظ شده از محل منابع موجود پرداخت کننده مالیات محاسبه شده، این در حالی است که دیدگاه اصلی سازمان مالیاتی شناسایی منابع جدید مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و شفافیت اطلاعات مالیاتی است.

وی عنوان کرد: برای نمونه با اجرا بند م قانون تبصره ۱۲ قانون بودجه بانک مرکزی مکلف شد اطلاعات یکی از حساب‎‌های مودیان را به عنوان حساب تجاری شناسایی کند که این موضوع شمار مودیان مالیاتی در استان بوشهر را از ۴۴ هزار به ۸۲  هزار مودی افزایش داده است.

وی عنوان کرد: با اجرا طرح جامع شمار مودیان مالیاتی استان بوشهر بالغ بر ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌های استان بوشهر پرداخت شد

به گفته رستمی در اجرا طرح جامع مالیاتی در گام دوم مودیان مالیاتی با هدف کاهش اختلاف مالیاتی و شفافیت بیشتر باید در یک سامانه به نام سامانه مودیان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در این سامانه تمامی اطلاعات معامله‌‎های خرید و فروش در یک محل خاص با قابلیت دسترسی مودیان وجود خواهد داشت که این موضوع به کاهش اختلاف مالیاتی نیز کمک شایانی می‌کند.

رستمی افزود: در این زمینه مودیان مالیاتی تا پایان شهریورماه مهلت دارند با مراجعه به سامانه https://my.tax.gov.ir/ اطلاعات تکمیلی خود را وارد سامانه  کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: از نظر منابع وصولی مالیاتی کمتر از ۲ درصد از وصولی مالیات در استان بوشهر از اشخاص حقیقی بوده است.

به گفته رستمی، سال گذشته در استان بوشهر در مجموع یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از اشخاص حقیقی دریافت شده است که از این میزان نیز بیش از ۸۰ درصد آن مربوط به مودیان بزرگ مانند پیمانکاران و سهم اصناف و کسبه نیز تنها ۳۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۲ هزار پرونده مالیاتی در استان بوشهر سهم پرداختی آنها از مالیات صفر بوده است.

رستمی اظهار کرد: نقش خبرنگاران در فرهنگ‌سازی مالیاتی بسیار مهم است تا مالیات ستان و مالیات دهنده بخوبی با این فرهنگ آشنا شوند.

۱۹۱ شرکت در منطقه ویژه صنعتی فعال هستند

معاون امورمالی و اداری سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: ایجاد اشتغال و رونق سرمایه‎‌ گذاری در اولویت اصلی این منطقه است که به صورت اولویت‎دار پی‌گیری می‏‌شود.

محمدجواد بیات افزود: تاکنون ۱۹۱ شرکت اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تاسیس و شروع به فعالیت کردند که از این شمار ۳۵ شرکت صنعتی و ۴۲ واحد نیز در بخش خدماتی مشغول به فعالیت هستند.

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌های استان بوشهر پرداخت شد

وی اظهار کرد: هرکدام از این شرکت‌ها به مقتضیات زمان مشکل خاص خود دارند که تلاش برای رفع این مشکلات در حال انجام است.

بیات ادامه داد: از ۱۹۱ شرکت یاد شده شمار زیادی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی هیچگونه فعالیتی آغاز نکردند که در این راستا یکی از اولویتهای مدیریت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تعیین تکلیف واحدها و زمین‎های واگذار شده است.

وی گفت: در این راستا بخشی از زمین‏‌های بلاتکلیف از مالکان گرفته شده و در برخی از موارد نیز مالکان ترغیب به آغاز فعالیت شدند که این رویکرد نویدبخش رونق منطقه است.

واریز ۸۰ درصد مبلغ قراردادهای بیمه صنایع جنوب استان بوشهر در تهران

دبیر شورای هماهنگی شرکت‌‏های بیمه در استان بوشهر گفت: بالغ بر ۸۰ درصد مبلغ قراردادهای بیمه صنایع جنوب استان بوشهر در تهران واریز می شود که بدون تردید در صورت انتقال آن به استان بوشهر گردش مالی بانک های استان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

بهروز دهقان افزود: در این زمینه پی گیری هایی در حال انجام است تا صنایع موجود در استان پرداخت حق بیمه خود را در سطح استان انجام دهند.

وی عنوان کرد: موتورسواران کم سن و سال که خانواده‏ ها اقدام به خرید موتور برای آنان می‏ کنند یک آسیب جدی در استان بوشهر است که باید از سوی خانواده ‏ها رعایت شود.

دهقان ادامه داد: برای نمونه‏ موتورهای پاکشتی که از لحاظ وزنی و ارتفاع در سطح پایینی قرار دارند منجر به توجیه خانواده برای خرید این نوع وسیله شده که نتیجه آن بالا رفتن آمار تصادف موتورسواران در استان بوشهر است.

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌های استان بوشهر پرداخت شد

وی عنوان کرد: خودروهای شوتی (تندرو) از دیگر چالش‏ های استان بوشهر هستند که آمار فوتی‏‎ ها را به شدت افزایش داده اند و برای نمونه در محور بوشهر- گناوه تردد این خودروها منجر به افزایش ۱۲۰ درصدی آمار سوانح شده است.

دهقان گفت: ضریب خسارت بیمه ه‏ا در استان بوشهر بسیار بالا بوده و این شمار مرگ و میر بالا در استان بسیار دردناک و سنگین است که باید برای آن تدبیر اساسی شود.

نظر شما