شناسهٔ خبر: 55677175 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

داستان کم آبی راین و تعطیل شدن کارخانه‌ها در آلمان

خبرگزاری فارس

یک گروه لابی صنعتی در آلمان هشدار داده که کاهش سطح آب رودخانه راین باعث خواهد شد تا برخی کارخانه‌ها در این کشور تولید خود را کاهش داده و یا به طور کامل متوقف کنند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

گروه لابی صنعتی BDI آلمان هشدار داده که به خاطر پایین آمدن سطح آب رودخانه راین برخی کارخانه‌ها مجبور خواهند شد تولید خود را کاهش داده و یا به طور کامل متوقف کنند. این مسئله به خاطر آن است که کم آبی راین حمل و نقل بار از این رودخانه را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

سطح آب راین در امه‌ریش آلمان طی 24 ساعت گذشته 4 سانت کاهش یافته است. دلیل کاهش سطح آب راین بارش کم در اروپا و خشکسالی در این قاره طی ماه‌های گذشته بوده است.

​به گزارش آسوشیتدپرس، هولگر لویش معاون گروه BDI می‌گوید: خشکسالی کنونی و سطح پایین آب راین چرخه تأمین کارخانه‌ها را تهدید می‌کند.

وی گفت: امکان جایگزین کردن حمل و نقل دریایی از راین با حمل و نقل جاده‌ای و ریلی وجود ندارد چرا که هم راننده کم است و هم ظرفیت خط ریلی محدود است.

لویش هشدار داد:‌ فقط معلوم نیست چه زمانی کارخانه‌های شیمیایی و فولاد کار خود را تعطیل می‌کنند. نفت و مواد اولیه ساختمانی به مقاصد خود نمی‌رسد و حمل و نقل سنگین امکان انجام ندارد.

پایین آمدن سطح آب رودخانه راین به عنوان دومین رودخانه بزرگ اروپا روی حمل و نقل دریایی تأثیر گذاشته و شرکت‌ها را مجبور کرده تا به دنبال یافتن مسیرهای جایگزین برای حمل محموله‌های خود باشند.

رود راین برای انتقال مواد اولیه اساسی از جمله گندم، مواد شیمیایی، مواد معدنی، زغال‌سنگ و فرآورده‌های نفتی که نیاز اصلی بسیاری از کارخانه‌ها در آلمان است، بسیار حیاتی است.

نظر شما