شناسهٔ خبر: 55676967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بجنورد:

آزادگان جنگ تحمیلی عظمت ایران و تفکر اسلامی را به رخ جهان کشیدند

بجنورد- امام جمعه بجنورد ایثار و مجاهدت آزادگان را وصف ناشدنی دانست و گفت: آزادگان جنگ تحمیلی عظمت ایرانیان و تفکر اسلامی را به رخ جهان کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر چهار شنبه در همایش تجلیل از آزادگان خراسان شمالی که در روستای درکش بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: حضور مسئولین در این برنامه نشان دهنده حرمتی است که برای این روز و ایثار و مجاهدت آزادگان عزیز قائلند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: صبوری و پیام رسانی، دو شاخصه برجسته آزادگان عزیز است که توانست عزت و اقتدار ایران اسلامی را حفظ کند.

وی افزود: معمولاً در جنگ‌های متعارف دنیا کسانی که اسیر دشمن می‌شوند احساس شکست و نابودی می‌کنند و در طرف مقابل نیز کسانی که اسیر می‌گیرند احساس قدرت می‌کنند؛ اما در کشور ما این موضوع برعکس بود چرا که اسرای ایرانی با صبر و صلابتی که به خرج دادند عظمت ایران و ایرانی را به رخ دنیا کشیدند و در طرف مقابل دشمنان در برابر این همه عظمت احساس حقارت و کوچکی می‌کردند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به حوادث بعد از عاشورای حسینی، گفت: زمانی که اهل بیت پیامبر (ص) به اسارت دشمن درآمدند احساس شکست نکردند بلکه شخصیت باعظمتی مثل حضرت زینب کبری (س) با بیانات کوبنده خود کوفیان را شماتت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بیان داشت: آزادگان عزیز در دوران اسارت با تاسی از حضرت زینب کبری (س) هیمنه پوشالی رژیم بعث و دنیای استکبار را تحقیر کردند و مایه عزت و اقتدار انقلاب اسلامی شدند.

نظر شما