شناسهٔ خبر: 55676945 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

قرارداد هر بازیکن حریم شخصی او است / آیا فقط فوتبالیست پول می‌گیرد؟

ایسنا

پیشکسوت فوتبال با بیان این‌که شفاف‌سازی و انتشار رقم قرارداد فوتبالیست‌ها درست نیست، گفت:‌ قرارداد هر بازیکن حریم شخصی او است.

صاحب‌خبر -

سیاوش بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتشار رقم قرارداد فوتبالیست‌ها، اظهار کرد: چرا قیمت بنزین و روغن به یکباره افزایش پیدا کرد؟ به این دلیل که از قاچاق سوخت و مواد غذایی جلوگیری شود و دولت بتواند از تورم کاذب جلوگیری کند و اکنون هم هنر فوتبالیست موضوعی است که باید به آن بها داده شود و افزایش قیمت قرارداد فوتبالیست‌ها نیز به دلیل خارج نشدن آن‌ها از فوتبال کشور است.

وی ادامه داد: من اصلاً موافق شفاف‌سازی و انتشار رقم قرارداد فوتبالیست‌ها نیستم و این کار را آسیب‌زا می‌دانم. به نظر من به من نوعی چه ارتباطی دارد که فلان بازیکن چقدر قرارداد بسته است زیرا باشگاه‌ها هیات مدیره و مدیرعامل دارند و بازیکن نیز در همین حریم تکلیف خود را می‌داند. من فکر می‌کنم قرارداد هر بازیکن حریم شخصی او است و آیا تابحال دیده‌اید بارسلونا، رئال مادرید و منچستر ارقام و قرارداد بازیکنان خود را منتشر کنند. آن‌ها طبق قوانین مالی و اداری فیفا حق تخطی ندارند اما بعد ببینید در همین مدت اخیر چه هجمه‌ای به فوتبالیست‌های ایرانی وارد شده است.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: آیا در کشور ما فقط فوتبالیست است که پول می‌گیرد و زندگی می‌کند که اکنون عنوان می‌شود باید رقم قرارداد آن‌ها شفاف‌سازی شود. یک فوتبالیست اگر خدای ناکرده در سال شروع فوتبالش ربات صلیبی پاره کند و بر اثر ضربه سر به سر دچار آسیب نخاعی شود و ویلچرنشین شود، دیگر

چه کسی به او توجه می‌کند؟ مثل خیلی از فوتبالیست‌ها که بر اثر همین آسیب معلول شده و خانه‌نشین شده‌اند و بعد مادر است که باید درد فرزند رعنایش را بکشد و فریادرسی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: چرا باید قرارداد فوتبالیست‌ها رسانه‌ای شود تا محبوبیتی که در بین مردم دارند تحت تأثیر قرار بگیرد و بعد نگاه دیگری از سوی مردم به او شود. مگر می‌شود هر کسی به خود اجازه دهد در خصوص یک فوتبالیست صحبت کند. این فوتبالیست جان خود را برای این رشته می‌گذارد.

بختیاری‌زاده بیان کرد: این موضوع نه تنها کمک به فوتبال ایران نمی‌کند بلکه یک سرخوردگی در جامعه و در بین علاقه‌مندان به فوتبال به وجود می‌آورد و ای کاش تمام پولی که فوتبالیست‌ها می‌گرفتند در جیب خودشان می‌رفت، در حالی که بخشی از این پول نصیب افراد دیگری می‌شود. متأسفانه صدها دست کثیف دنبال این پول است و کسی نمی‌داند که فوتبالیست‌ها تحت چه فشاری قرار می‌گیرند و شاید از آن 5 میلیاردی که رقم قراردادشان است، یک میلیارد هم نصیب آنان نشود و واقعاً برخی فوتبالیست‌ها بر اساس تعصبات شخصی‌شان و رنگ لباسشان بازی می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما