شناسهٔ خبر: 55676838 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مهمترین بازی ایران در جام جهانی از نگاه مهدوی کیا

مهدی مهدوی کیا اعتقاد دارد مهم ترین بازی ایران در جام جهانی مقابل ولز خواهد بود.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، ایران در جام جهانی با سه تیم انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است اما به اعتقاد مهدوی کیا، مهمترین بازی یاران اسکوچیچ مقابل ولز خواهد بود. 

در فاصله ۱۰۰ روز تا دیدار ولز و ایران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان اسبق تیم ملی ایران در استادیوم احمد بن‌علی حاضر شد و به گفت‌وگو با رسانه «فوتبال در قطر» پرداخت.

مهدوی‌کیا در ویدئویی که این رسانه منتشر کرده در حالی‌که روی زمین چمن استادیوم احمد بن‌علی ایستاده و توپ مسابقات جام جهانی را در دست دارد؛ خطاب به هواداران می‌گوید: واقعا ورزشگاه زیبایی است و من فکر می‌کنم با حضور شما طرفداران ایران جو خیلی خوبی ایجاد می‌شود. خیلی لذت‌بخش است و بازیکنان باید لذت ببرند. این استادیوم الریان و این توپ بازی‌های جام جهانی؛ ان شاء الله بچه‌های ما این توپ را وارد دروازه ولز می‌کنند.

او ادامه داد: حیف که دوران ما تمام شد؛ وقتی که روی زمین چمن می‌آیی و این توپ فوتبال را می‌بینی هوس می‌کنی دوباره بازی کنی. امیدوارم بچه‌ها بازی خوبی انجام بدهند.

ستاره اسبق تیم ملی سپس درباره تقابل ایران و ولز گفت: فکر می‌کنم بازی دوم ما با ولز در استادیوم الریان می‌تواند حکم صعود ما به مرحله دوم را داشته باشد چون اگر این بازی را ببریم، امیدوارانه وارد بازی با آمریکا می‌شویم و بدون در نظر گرفتن نتیجه بازی اول، می‌توانیم به شکست آمریکا و صعود از گروه امیدوار باشیم. این مسئله خیلی مهم است که کمپ تمرینی ما کنار استادیوم است و هتل‌مان هم دو، سه دقیقه با اینجا فاصله دارد و ما هر روز این استادیوم را از نزدیک می‌بینیم و روی این بازی تمرکز داریم. بازی با ولز می‌تواند کلید موفقیت ما برای صعود به مرحله بعد باشد و تمام تمرکز بچه‌ها باید روی پیروزی در این مسابقه باشد؛ انشاالله از نقاط مثبتی هم که وجود دارد، استفاده کنیم.

مهدوی‌کیا با اشاره به اهمیت حمایت هواداران گفت: تیم ملی ما در هر کشور و قاره‌ای بازی داشته، ما هواداران خودمان را داشته‌ایم و ایرانی‌ها حمایت کرده‌اند. بحث اینجا هم که جداست و نزدیک کشور ماست؛ قطعا هواداران زیادی به استادیوم می‌آیند و امیدوارم جو سنگینی که ما همیشه برای حمایت تیم ملی ایجاد می‌کنیم، در این سه بازی هم داشته باشیم تا بتوانیم صعود کنیم.

او در خصوص تقابل ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ عنوان کرد: به دعوت فیفا من به‌عنوان بازیکن سابق تیم ملی ایران و سالگادو به‌عنوان بازیکن سابق اسپانیا برای این بازی رفته بودیم. ما پیش از بازی وارد زمین شدیم و تماشاگران دو تیم را تحریک کردیم که بیشتر تشویق کنند. حضور ۳۲ هزار ایرانی در آن استادیوم بی نظیر بود؛ ما در جایگاه ویژه، نزدیک آقای اینفانتینو نشسته بودیم، و او هم از تشویق بی امان ایرانی‌ها لذت برده بود. ان شاء الله که همین جو در این استادیوم و دو بازی دیگر در جام جهانی اتفاق بیفتد.

مهدوی‌کیا در پایان گفت: به امید موفقیت تیم ملی و برد مقابل ولز که یکی از مهمترین بازی‌های ما خواهد بود‌. ان شاء الله با برد این بازی خودمان را تا بازی آخر امیدوار نگه می‌داریم.

نظر شما