شناسهٔ خبر: 55676639 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

اعلام زمان نتایج آزمون دستیاری پزشکی و کنکور کارشناسی ارشد پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم و کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

 


 


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم و کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.
دکتر محمد مهدی نوروز شمسی در گفتگو با مهر افزود: نتایج نهایی چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تا ۱۵ شهریورماه سال ۱۴۰۱ از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام
می‏شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی
 سال ۱۴۰۱ یادآور شد:نتایج نهایی این آزمون هم با توجه به پایان مراحل انتخاب رشته، تا نیمه اول شهریورماه ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.
به گزارش مهر، چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار شد.
در این دوره از آزمون تعداد ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و
 ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. نتایج اولیه و کارنامه داوطلبان ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی
 www.sanjeshp.ir منتشر شد.
داوطلبانی که طبق ضوابط مجاز به انتخاب رشته محل شده بودند در سه بار فرصت نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل اقدام کردند.
همچنین آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار شد و تعداد ۴۵ هزار و ۳۵۴ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.
ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱، تعداد ۴ هزار و
۲۹۰ نفر است که از این تعداد ۳ هزار و ۱۸۹ نفر به ظرفیت عادی و یک هزار و ۱۰۱ نفر به ظرفیت
 شهریه پرداز اختصاص دارد. امسال همچنین ظرفیت پذیرش در سهمیه بومی ۶۲ نفر است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما