شناسهٔ خبر: 55676320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«توسعه بافت شهری» مهمترین نیاز شهر محمود آباد نمونه/ «امیدآفرینی» یکی از رسالت های رسانه ها است

شهردار محمودآباد نمونه گفت: محمود آباد نمونه با نزدیک به ۲۵ هزار نفر جمعیت متاسفانه فقط ۱۷۵ هکتار و به اندازه یک شهر پنج هزار نفری دارای زمین مسکونی می باشد که موجب شده ما در تامین زمین برای احداث زیرساخت‌ها دچار مشکل شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی بهشتی مقدم در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که ظهر امروز در سالن اجتماعات شهرداری محمود آباد نمونه برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی و وضعیت اقتصادی حاکم، خبرنگاران به عنوان رکن اصلی جامعه باید با انتشار اخبار خوب و امیدوار کننده در جامعه امید آفرینی کنند.

وی ضمن اشاره به مشکلات شهر محمود آباد نمونه گفت: محمود آباد نمونه با نزدیک به ۲۵ هزار نفر جمعیت متاسفانه فقط ۱۷۵ هکتار و به اندازه یک شهر پنج هزار نفری دارای زمین مسکونی می باشد که موجب شده ما در تامین زمین برای احداث زیرساخت‌ها، فضاهای فرهنگی، ورزشی و اداری و حتی مسکونی دچار مشکل شویم.

شهردار محمودآباد نمونه با بیان اینکه تنها راه حل این مشکل تمرکز زدایی از تهران است، گفت: متاسفانه شهرهای کوچکی مثل محمودآباد نمونه ناچار هستند برای تغییرات جزئی درخواست خود را به تهران ارسال کنند و همه این تغییرات در بافت مسکونی باید در شورای عالی شهرسازی کشور مطرح شود.

 وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده شهرداران در سفر ریاست جمهوری در حضور وزیر کشور خواهان تسریع در تفویض اختیار تغییرات طرح جامع شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به استان بودم.

بهشتی مقدم افزود: شهر محمود آباد نمونه از سه طرف قابلیت توسعه و الحاق به بافت دارد و در صورت تحقق این موضوع می توانیم بوستان های شهری و فضاهای ورزشی را توسعه دهیم.

شهردار محمود آباد نمونه در خصوص موضوع تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری اظهار کرد: ما باید بر اساس نیاز مردم تصمیم بگیریم، به همین منظور برای تحقق اقتصاد پایدار و درآمدزایی برای شهرداری ها، پیشنهاد احداث مجتمع باغ ویلا در شمال و شمال شرق شهر را دادیم.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر این که درآمد ثابت و پایداری برای شهرداری محقق خواهد شد، ساخت و ساز غیر مجاز در اطراف شهر و روستاهای خوش نشین کنترل و از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی در سایر نقاط جلوگیری خواهد شد، همچنین با تامین امنیت در مجتمع های ویلایی نیز می توان میزان مصرف آب را مدیریت کرد.

بهشتی مقدم با بیان اینکه شهر محمود آباد نمونه دارای ۳ سالن ورزشی، استخر و زمین چمن مصنوعی می باشد، گفت: در تلاش هستیم تا ضمن راه اندازی زمین اسکیت و مجموعه ورزشی ساحلی، فضاهای ورزشی شهر را توسعه دهیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: هرچند در مقام مقایسه به لحاظ وجود فضاهای فرهنگی و ورزشی با شهرهای هم ردیف بهتر هستیم اما با استانداردها فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری نگاه ما توسعه فعالیت های فرهنگی ورزشی می باشد، گفت: هزینه کرد در حوزه فرهنگ به صورت تدریجی و در دراز مدت نمود پیدا می‌کند.

شهردار محمودآباد نمونه اظهار کرد: احداث نگارخانه بزرگ مهر و ماه در فضای استاندارد، راه اندازی مجدد فرهنگسرای شهر، احداث سینمای موقت در فرهنگسرا و برگزاری مراسم و جشن های بزرگ از جمله برنامه هایی است که در شهر اجرا شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران شهر محمود آباد نمونه و فعالان رسانه‌ای استان که بیشترین تعامل و همکاری را با شهرداری و شورای اسلامی شهر محمود آباد نمونه داشته‌اند تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما